۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85006527
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سوخت جایگزین برای صنایع چهارمحال و بختیاری تامین شده است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گاز طبیعی بسیاری از صنایع این استان از مدار خارج شده است، گفت: نگرانی در خصوص تامین سوخت جایگزین وجود ندارد.

سجاد رستمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از ده‌ها واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری به منظور صرفه‌جویی در مصرف و تامین نیاز بخش خانگی با سوخت دوم و جایگزین فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: پتروشیمی لردگان، سیمان، ورق خودرو، فولاد سفید دشت، فولاد تاراز، تیوار صنعت ماهان و کارخانه قند از جمله واحدهای صنعتی بزرگی است که هم اکنون از چرخه مصرف گاز طبیعی خارج شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سوخت طبق سامانه، ضوابط و معیارها به واحدهای تولیدی اختصاص داده شده و با توجه‌ به آمار تولید سوخت تحویل داده می‌شود.

رستمی همچنین از سایر واحدهای صنعتی خواست تا حد امکان با توجه به ناترازی بین مصرف و تولید گاز در کشور، برای جلوگیری از قطع گاز در بخش خانگی، مصرف خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

وی خاطرنشان کرد: سوخت مایع، نفت، نفت کوره و گازوئیل در استان تامین شده تا صنایع چهارمحال و بختیاری در این روزها سرد، گاز کمتری بسوزانند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از آغاز عملیات اجرایی فولاد بام ایرانیان در شهرک صنعتی جونقان خبر داد و گفت: این واحد فولادی در زمینی به مساحت ۱۰۰هزار مترمربع و با زیربنای ۳۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی جونقان در شهرستان فارسان احداث می‌شود.

رستمی افزود: این واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی سالانه ۳۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می کند.

وی با بیان اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: در این واحد صنعتی انواع بیلت فولادی ساده کربنی و اسلب ساده کربنی و کم آلیاژی حاصل از فرایند ذوب تولید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha