تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های امام در آستانه دهه فجر

تهران- ایرنا- رییس کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد دهه فجر از تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های امام خمینی در آستانه دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا حجت‌الاسلام علی تقی زاده روز سه شنبه چهارم بهمن در نشست خبری کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد دهه فجر با اشاره به فلسفه قیام امام خمینی در دهه ۲۰ گفت: تجدید پیمان با آرمان های امام خمینی فردا چهارشنبه پنجم بهمن در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی با تلاوت کلام الهی و قرائت میثاق نامه جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

رییس جدید سازمان دارالقرآن الکریم افزود: برگزاری پنج هزار محفل انس با قرآن کریم و چهار هزار کرسی تلاوت، آغاز به کار پنجمین کاروان قرآنی انقلاب، برپایی جشنواره های قرآنی کودک و نوجوان، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا، رزمایش مومنانه مواسات برای کمک به نیازمندان، پویش های ختم قرآن کریم و برنامه های ویژه برای بانوان به همت بانوان اندیشه ورز قرآنی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده این سازمان برای دهه فجر است.

وی با اشاره به برگزاری چله قرآنی انقلاب اسلامی گفت: شروع این برنامه از سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بوده و تا جشن ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت که برنامه های این چله قرآنی شامل برگزاری محفل انس با قرآن و شهدا در حسینیه بیت الزهرا(س) کرمان، برپایی محفل انس با قرآن و شهدا در حرم مطهر امام رضا(ع)، برپایی محفل انس با قرآن و شهدا در کشورهای محور مقاومت، اعزام کاروان قرآنی شهید سلیمانی به استان‌های کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، پویش ملی هزاران ختم قرآن هدیه به روح شهید سلیمانی، همایش سوره‌های سرخ و شهدای قرآنی خواهد بود.

تقی پور افزود: همزمان با تقارن دهه فجر کاروان قرآنی انقلاب، برنامه های خود را برای پنجمین سال متوالی بر گزار خواهد کرد که بخشی از این برنامه ها به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و شبکه های استانی پخش خواهد شد. البته دغدغه وحدت یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی و با اتکای بر قرآن و رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب است و به همین منظور در مناطق اهل سنت نیز این کاروان حضور خواهد داشت. 

وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در استان های گیلان، مازندارن، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی از برپایی یک مجموعه نمایشگاهی عکس با موضوع قرآن، امام، امت و انقلاب اسلامی خبر داد که شامل ۴۲ تابلو است و به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده است و در هر پوستر یک رویداد مهم درچهار دهه اخیر به تصویر کشیده شده و مستند قرآنی آن به همراه توضیح مختصری از آن رویداد ذکر شده است.

فعالیت های ۳۰۰ هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی در دهه فجر 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درپاسخ به ایرنا درباره عملکرد دو ساله هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی و فعالیت های این هیات برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه های دهه فجر گفت: این هیات با ۳۰۰ هسته اندیشه ورز بانوان در مراکز استان ها و شهرستان ها فعال هستند و باتوجه به این که بیشتر فعالان قرآنی و بیش از ۷۳ درصد مسئولان موسسات و خانه های قرآنی را بانوان تشکیل می دهند لذا این سازمان تلاش دارد تا از ظرفیت بانوان در استان ها بیشترین استفاده را داشته باشد و در واقع این هیات به عنوان بازوان مدیران استان ها در طراحی و برنامه ریزی هستند و از طرف دیگر توان ویژه ای در پیگیری امور دارند.

به گفته تقی پور پیگیری کرسی های تفسیر و تلاوت در استان ها، برگزاری محافل انس با قرآن، پیگیری حمایت از فعالیت های مجموعه های قرآنی در سطح استان ها و شهرستان ها از مهمترین برنامه های بانوان اندیشه ورز قرآنی است و در دهه فجر نیز طراحی برنامه هایی با مخاطب ویژه بانوان هم از نظر تفسیری و محتوایی و هم محافل انس با قرآن کریم برای بانوان از مهمترین برنامه هایی است که توسط هیات بانوان اندیشه ورز قرآنی در حال پیگیری است.

برنامه های بنیاد بین المللی نهج البلاغه برای دهه فجر اعلام خواهد شد

وی درباره نهج البلاغه با اشاره به همزمانی ۱۳ رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روزهای دهه فجر گفت: بنیاد بین المللی نهج البلاغه برنامه هایی در این زمینه دارد که جزییات آن از سوی بنیاد اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درباره نتیجه برگزاری پنج هزار محفل قرآنی و چهار هزار کرسی تلاوت به ایرنا گفت: این محافل موجب انس و نورانی شدن جامعه می شود و در کنار آن نیز با تلاش کمیته قرآن به دنبال تولید محتواهایی ناظر بر بحث جهاد تبیین به ویژه دهه فجر هستیم که در حاشیه محافل، مباحث روز جامعه نیز مطرح شود.

وی همچنین در پاسخ به ایرنا درباره میزان بودجه اختصاص یافته برای برگزاری برنامه های دهه فجر گفت: رویکرد کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر این است که از ظرفیت فعالان مردمی و خیرین قرآنی استفاده کند. دو سال پیش قرارگاه خیرین قرآنی شکل گرفت و امیدوارم بتوانیم هزینه ها از این طریق تامین شود. 

تقی پور با اشاره به تقسیم کار میان نهادها و سازمان های فرهنگی برای درنظر گرفتن بودجه و اختصاص اعتبارات برنامه های دهه فجر از همکاری سازمان ها و نهادهای مربوطه برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های دهه فجر تشکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha