۳۵۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به توسعه ورزش بانوان استان همدان اختصاص یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال در سفر مردادماه امسال رئیس جمهور به استان برای توسعه ورزش بانوان اختصاص یافت که تلاش می کنیم همه این رقم جذب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حقیقی روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران که با موضوع بررسی امور جوانان برگزار شد، افزود: دستگاه‌هایی که اماکن ورزشی دارند باید در ساعات بعدازظهر، مدیریت آن را به اداره کل ورزش و جوانان واگذار و شرایط استفاده خانواده‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه سابقه همدان در حوزه ورزش و جوانان در سطح کشور شاخص است، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلفی همسو با اداره کل ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان دخیل هستند که با یک اتحاد منسجم می‌توان بسیاری از مشکلات جوانان در حوزه اشتغال، ازدواج و مسکن را حل کرد.

حقیقی عنوان کرد: محدودیت منابع مالی در دستگاه ورزش یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است که انتظار داریم با کمک مسئولان استانی و نگاه ویژه دولت و وزرات ورزش این مشکل نیز حل شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاط زیرساخت‌های ورزشی استان همدان شرایط بسیار مناسبی دارد، ادامه داد: در بخش سرانه ورزشی رتبه خوبی در سطح کشور داریم و سرانه ورزشی استان ۶۴ سانتی متر است که همه جمعیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفری استان می توانند از این فضاها استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه همدان در حوزه ورزش همگانی در سطح کشور شاخص است، افزود: ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای همه اقشار جامعه اتحاد همه جانبه دستگاه‌های همسو را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت هشت مجموعه ورزشی برای بانوان در سطح استان از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، اظهار داشت: به جز شهرستان‌های درگزین و فامنین همه شهرستان‌های استان مجموعه ورزشی مختص بانوان دارد.

حقیقی بیان کرد: مسیر دسترسی استخر بانوان شهر همدان مشکل دارد و با مکاتباتی که با شهرداری صورت گرفته مسیر تردد این استخر به زودی گشایش می‌یابد و همچنین پیگیری‌های لازم برای بهره برداری از استخر بانوان شهرستان اسدآباد انجام شده است.

وی تاکید کرد: در واگذاری امکان ورزشی به بخش خصوصی، چند مزایده برگزار شده و اولویت با هیات های و قهرمانان ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مالکان باشگاه‌های بدنسازی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تجهیز مجموعه ورزشی علیمرادیان شهرستان نهاوند نیاز است.

معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: فعالیت در حوزه اشتغال، مسکن و تسهیل‌گری در اعطای وام برای جوانان در سطح استان به خوبی صورت گرفته است.

یوسف خدرویسی با بیان اینکه ۷۶ درصد از واگذاری تسهیلات ازدواج در استان همدان محقق شده است، اظهار داشت: ۱۶ هزار نفر از ابتدای سال جاری برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده اند که حدود پنج هزار نفر در نوبت قرار دارند و یا اینکه مدارک خود را برای دریافت وام تکمیل نکرده اند.

وی عنوان کرد: هر نفر از زوجین با یک ضامن می‌توانند ۱۲۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند که این میزان برای دختران کمتر از ۲۳ و پسران کمتر از ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون و برای فرزندان جانبازان، آزادگان و ایثارگران ۲ برابر است.

خدرویسی بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال جوانان هم‌اینک متوقف شده است و جوانان جویای کار به مراکز کاریابی خصوصی معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: هر سال همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های متنوعی برای زوجین برگزار می‌شود.

معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸۰ کارگاه با موضوع ازدواج و تعالی خانواده برگزار شده و ۳۰ کارگاه نیز در حوزه جهاد تبیین و روشنگری جوانان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: ۱۷۰ سمن در حوزه جوانان استان همدان فعالیت می‌کنند که امسال این سمن ها گروه بندی شده اند، از این تعداد ۱۴ شبکه تشکیل و ۱۲ شبکه برتر به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده اند.

خدرویسی تاکید کرد: امسال برای نخستین بار برنامه رسم جوانمردی در استان برگزار و از هشت جوانمرد ورزشکار و پهلوان استان قدردانی شد.

وی ادامه داد: چهار مجمع خیرین ازدواج داریم که با کمک بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) امسال ۴۰ سری جهیزیه برای خانواده‌های کم برخوردار تهیه کرده اند.

معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان گفت: برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی در ایام الله دهه فجر پیش‌بینی شده است که با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی برگزار می‌شود.

حمدالله چاروسایی مسوول ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با اشاره به اینکه استان همدان ۷۰۰ هزار و شهر همدان ۲۰۰ هزار جوان دارد، گفت: ستاد ساماندهی جوانان استان سال گذشته در ۲۰ جلسه برگزار شد و امسال حدود ۵۰ ستاد ساماندهی امور جوانان در استان برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha