کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال توت با هدف توسعه صنعت نوغانداری

تهران - ایرنا - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طی تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور دامی وزارت جهاد کشاورزی کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال تولید به منظور توسعه صنعت نوغانداری منعقد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، البته این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین «عباسعلی نوبخت» رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و «حسین دماوندی نژاد» معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی با هدف اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال انجام می‌شود.

بنابراین روسای این دو سازمان با بررسی ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های این دو حوزه، برنامه‌ریزی لازم برای تولید ۱۰ میلیون اصله نهال توت را انجام داده و برای اجرایی کردن این هدف تفاهم‌نامه‌ای امضا و مبادله کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان منابع طبیعی و معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی عملیات تولید ۱۰ میلیون نهال توت را آغاز و دستورات لازم را برای اجرایی کردن آن به مدیران تخصصی دو حوزه صادر شد.

انجام این اقدام علاوه بر افزایش فضای سبز و توسعه درختکاری، موجب توسعه صنعت نوغانداری و ایجاد اشتغال در بین مردم محلی و جوامع روستایی خواهد شد و در بهبود معیشت و درآمد زارعان و جنگل‌نشینان بسیار موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha