۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85008477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سپاه پشتیبان همیشگی نظام و خدمتگزار مردم است

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس، سپاه را پشتیبان همیشگی نظام، ولایت و خدمتگزار و نوکر مردم دانست و گفت: به این وظیفه‌مندی خود افتخار می‌کنیم و در عمل هم آنرا ثابت کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا،سرهنگ پاسدار رمضانعلی قاسم‌پور روز سه‌شنبه در دیدار با فرماندار گنبدکاووس افزود: مردم به فرزندان خود در سپاه و بسیج که با اقتدار مقابل مستکبران، زورگویان و بدخواهان انقلاب می‌ایستند، اعتماد دارند و آنها را حامی خود و نظام اسلامی می‌دانند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی به‌خاطر نقش برآب شدن توطئه‌هایش در حوادث و اغتشاشات اخیر توسط سپاه و بسیج ناراحت است و به همین علت همانند کودکی از دور سنگ پرتاب می‌کند.

سرهنگ قاسم پور تصریح کرد: دشمنان انقلاب به قدرت نظامی و دفاعی سپاه پاسداران در زمین، آسمان و دریا واقفند و می‌دانند که اگر سپاه غرّش کند آنها باید بساط خود را از منطقه جمع کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس همچنین بابیان اینکه قدرت نمایی سپاه پاسداران در منطقه شاخ دشمنان را شکسته است، افزود: اگر سپاه نبود، گروهک تکفیری داعش علاوه بر برهم زدن امنیت منطقه، امنیت کشورهای حامی این گروهک مثل آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب اسرائیل و فرانسه هم برهم می‌خورد.

وی خطاب به دشمنان و حامیان داخلی آنها گفت: سپاه پاسداران همواره پشتیبان انقلاب، ولایت و مردم می‌باشد و اقدامات احمقانه دشمنان خللی در این پشتیبانی ایجاد نخواهد کرد.

سپاه پشتیبان همیشگی نظام و خدمتگزار مردم است

فرماندار گنبدکاووس هم در این دیدار با محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا در قراردادن نام سپاه در فهرست گروهک‌های تروریستی گفت: این اقدام احمقانه ناشی از شکست دشمنان در حوادث و اغتشاشات چند ماه گذشته برخی نقاط کشورمان بود.

مهدی دهرویه افزود: وقتی بسیج و سپاه در صحنه حضور یافتند و در کنار سایر نیروهای نظامی و امنیتی بساط اغتشاشگران را جمع کردند، دشمنان عصبانی شدند و این حرکت سخیف را علیه سپاه انجام دادند.

دهرویه به برخی منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درخصوص سپاه پاسداران، اضافه کرد: سپاه از زمان تشکیل تاکنون همواره در عرصه‌های گوناگون از جمله هشت سال دفاع مقدس، سازندگی کشور، محرومیت زدایی و کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی و نیازمندان حضوری فعال و درخشان داشته است.

وی بیان کرد: حضور فعال سپاه در صحنه‌ها و در کنار مردم، ترجمان واقعی مردمی بودن این نهاد انقلابی است و بدون تردید راه برون رفت از مسائل و مشکلات کشور هم نگاه مردمی و تفکر بسیج و سپاه خواهد بود.

فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: سپاه در همه عرصه‌هایی که حضور داشته موفق بوده و همین کارنامه موفق سبب شده تا نظام و مردم قدردان زحمات نیروهای این نهاد انقلابی باشند.

دهرویه گفت: دشمنان و استکبار جهانی تلاش دارند بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کنند و به همین علت روی کمرنگ کردن ارزش‌ها و بنیان خانواده و همچنین عملکرد سپاه پاسداران تمرکز کردند که باید مراقبت این توطئه آنها بود.

به گزارش ایرنا، طرح افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آنا فوتیگا، قانونگذار محافظه کار لهستانی پارلمان اروپا پیشنهاد و در جریان رای‌گیری روز چهارشنبه - ۲۸ دی - در قالب متمم به گزارش یادشده، اضافه شد. در این متمم از شورای اروپا خواسته شده که سپاه پاسداران و نیروهای فرعی آن را از جمله نیروهای بسیج و نیروی قدس سپاه در فهرست افراد، گروه‌ها و نهادهای درگیر در اقدامات تروریستی (فهرست تروریستی اتحادیه اروپا) قرار گیرند.

اما تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب شده و تصمیم‌ نهایی را شورای اروپا می‌گیرد. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تحرکات ضد ایرانی اروپا به ویژه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد نظامی رسمی کشورمان هشدار داده بود. مقامات کشورمان با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور بشمار می‌رود، هشدار داده‌اند که تحریم آن اقدامی غیرقانونی خواهد بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، اقدام نابخردانه پارلمان اروپا بود

تروریست‌دانستن سپاه، نشانه جهل و حماقت دشمنان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha