حدود یک‌هزار باشگاه کوهنوردی طی پنج سال در کشور تاسیس شد

ساری - ایرنا- دبیرکل فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: حدود یک‌هزار باشگاه کوهنوردی طی پنج سال باهدف توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در کشور تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مقدم روز چهارشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی مازندران در ساری افزود: همکاری و همراهی هیات کوهنوردی استان با اداره کل ورزش و جوانان بسیار دارای اهمیت است و رییس جدید هیات کوهنوردی باید پیگیری ویژه ای برای وعده هایی که در مجمع داده شده داشته و عدالت در خدمت رسانی را برای همه نقاط استان رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه، باشگاه های کوهنوردی بازوهای اجرایی و یکی از مهم‌ترین ارکان هیات های استانی محسوب می شوند، ادامه داد: در پنج سال گذشته حدود یک‌هزار باشگاه ثبت شده کوهنوردی داشتیم که برای توسعه این رشته ورزشی باید به سمت حمایت از باشگاه ها برویم.

مقدم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مازندران و ظرفیت های زیاد ازجمله منطقه علم کوه که زمستانی شبیه به هیمالیا دارد، می‌توانیم به توسعه کوهنوردی مازندران امیدوار باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت دوره های آموزشی دانش افزایی در هیات کوهنوردی افزود : طی چهار سال گذشته کوهنوردی مازندران پیشرفت چشمگیری داشت و حضور آقای پهلوانی در این موفقیت تاثیرگذار بود.

حدود یک‌هزار باشگاه کوهنوردی طی پنج سال در کشور تاسیس شد

لزوم پاسخگویی هیات‌های ورزشی به جامعه هدف خود

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران در این نشست با بیان این که، هر شخصی که از سوی مجمع انتخاب می شود مورد حمایت ۱۰۰ درصدی اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود، افزود: انتظاراتی از شخصی که این اعتماد را کسب کرده داریم، چون این شخص بازوی اجرایی مشترک فدراسیون و اداره کل است.

عادل عالیشان با اشاره به این‌که، اداره کل ورزش و جوانان به کمک همکاران، ناظر بر عملکرد هیات‌های است و همراه هیات‌های ورزشی خواهیم بود، بیان کرد: روسای هیات‌ها باید پای کار باشند و برای تحقق اهداف ترسیم شده تلاش داشته باشند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه مسوولان ۵۲ هیات ورزشی مازندران باید پاسخگوی مطالبات جامعه هدف خود باشند، ادامه داد: هیات های ورزشی باید برنامه داشته باشند و انتظار داریم با این مجمع متحد و با حضور افراد متخصص، این رشته ورزشی متحول شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان این‌که، این رشته مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: رهبر انقلاب همیشه به بحث پیاده روی و کوهنوردی اشاره می کنند چون هم از لحاظ همگانی و سلامتی و قهرمانی این رشته ظرفیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از همه هیات ها این است که عملکرد مالی سالم و شفاف داشته باشند و با برگزاری منظم مجمع عمومی سالیانه، عملکرد هیات را به اعضای مجمع ارائه دهند.

این مقام مسوول با تاکید بر امر آموزش، تصریح کرد: توجه ویژه به بحث آموزش از نکات مهمی است که باید به صورت اختصاصی در این بخش کار شود.

عالیشان با اشاره به وضعیت طرح سنگ نوردی در آمل، گفت : مازندران با توجه به شرایط اقلیمی موجود می‌تواند در آینده قهرمانان زیادی را در این رشته ورزشی معرفی کند.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان صبح امروز چهارشنبه در اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد و مجتبی محبوبی فولادی بعنوان رییس جدید این هیات ورزشی انتخاب شد.

در پایان و با شمارش آراء، مجتبی محبوبی فولادی با کسب ۲۵ رای، به مدت ۴ سال بعنوان رئیس هیات ورزش‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران انتخاب شد.

در پایان این مجمع از اسماعیل پهلوان سرپرست این هیات ورزشی به پاس زحمات و تلاش‌هایش در دوره سرپرستی تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha