۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85010041
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آلایندگی تا دوشنبه در هوای استان سمنان پایدار است

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، از پایداری آلایندگی هوا تا روز دوشنبه آینده در شهرهای استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پدیده پایداری و سکون جو از امروز تا دوشنبه آینده در بیشتر نقاط استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی ابراز داشت: پایداری و سکون جو شرایط جوی جهت انباشت آلاینده های جوی به ویژه در نواحی صنعتی، غربی و مرکزی استان را رقم می زند.

وی، غبارآلودگی و افزایش غلظت غبار و آلاینده های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا را مهمترین مخاطره سامانه جوی کنونی برشمرد و افزود: پرهیز از ترددهای غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی در فضای باز، کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان به میزان هفت و منفی چهار درجه سانتیگراد، گفت: دمای هوای فرودگاه شاهرود و شهر شهمیرزاد امروز به ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد زیرصفر می رسد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha