۲۸ دی ۱۴۰۱، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85002052
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی سمنان کاهش کیفیت هوا ناشی از غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی کرد

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پایداری فعالیت سامانه جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی نقاط استان پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت سامانه بارشی پس از چندروز در استان پایدار شد که این مساله سکون جوی را به همراه دارد.

ایرج مصطفوی با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها ناشی از پایداری جو، ابراز داشت: افزایش غلظت آلاینده‌ها در نیمه غربی و بخش‌های صنعتی استان سمنان بیشتر به چشم خواهد آمد.

وی تاکید کرد: کاهش کیفیت هوا از دیگر آثار پایدار شدن فعالیت سامانه جوی در روزهای آینده در استان سمنان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: بر این اساس، پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی و پرهیز از ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و کوهنوردی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

وی به افزایش تدریجی دمای هوا تا روزهای پایانی این هفته در بیشتر شهرهای استان اشاره و اضافه کرد: از پنجشنبه تا شنبه آینده در ارتفاعات و نواحی شمالی استان بارش حفیف برف و باران دور از انتظار نیست.

وی کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز منفی یک و ٩ درجه سانتیگراد عنوان کرد و ابراز داشت: سردترین بخش استان سمنان امروز منطقه فرودگاه شاهرود با هشت درجه سانتیگراد زیرصفر خواهد بود و شهر شهمیرزاد نیز دمای پنج درجه زیرصفر را در پیش دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha