هشدار زرد هواشناسی در استان سمنان/ سامانه بارشی در راه است

سمنان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان سمنان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و شرایط نامساعد جوی از امروز (یکشنبه) هشدار زرد داد و اعلام کرد که این هشدار تا اواخر وقت چهارشنبه دوازدهم بهمن ادامه دارد.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشدار زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) این اداره کل مربوط به بارش برف، مه‌آلودگی با شدت بیشتر در مناطق شمالی و کوهستانی استان سمنان، وزش باد به نسبت شدید، کولاک و ماندگاری هوای سرد است.

 وی با اشاره به احتمال لغزندگی و یخبندان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سمنان، افزود: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد محورها و گردنه‌های برف‌گیر، در لغزندگی معابر، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، از مخاطرات این سامانه جوی در استان است.

مصطفوی ادامه داد: آمادگی راهداری و حضور سازمانهای مربوطه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لاروبی آبراه‌ها و جوی‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و مدیریت مصرف حامل های انرژی، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان تا پایان هفته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فولادمحله در شهرستان مهدیشهر با دمای ۱۳ درجه‌ سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha