۸ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85010045
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تحقق نهضت ملی مسکن در کرمانشاه نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط

کرمانشاه- ایرنا- دولت سیزدهم در راستای کمک به خانه‌دار شدن مردم، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کرد و اکنون نیز با جدیت آن را دنبال می‌کند اما باتوجه به سنگینی طرح از نظر تعداد واحدها و سرمایه‌گذاری کلان آن، تحقق کامل آن نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط است و یک دستگاه به تنهایی توان اجرای این طرح را ندارد.

به گزارش ایرنا؛ باتوجه به اهتمام دولت سیزدهم برای ایجاد سرپناه برای مستأجران مقرر شد چهار میلیون واحد مسکن در چهار سال در سراسر کشور در قالب طرح ملی مسکن ساخته شود که بعد از بررسی‌ها، تصمیم بر این شد که ساخت این واحدها متقاضی محور باشد و به هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد ساخته شود و سهمیه استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بود که باید در چهار سال ساخته شود.

اجرای این طرح از بهمن ماه سال گذشته در استان کرمانشاه آغاز شد و اداره کل راه و شهرسازی براساس تکلیف دولت اقدام به ثبت نام متقاضیان کرد و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی این طرح در استان شدند که براساس آخرین آمار ۶۰ هزار و ۶۰۰ خانوار تایید شده‌اند.

تاکید استاندار بر تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کرمانشاه

استاندار و رئیس شورای مسکن استان کرمانشاه در آخرین جلسه این شورا که هفته گذشته در استانداری برگزار شد، از عقب‌ماندگی طرح مسکن ملی در استان انتقاد کرد و با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی ۹/۸ درصدی اجرای پروژه نهضت مسکن ملی در استان؛ آن را نسبت به پیشرفت سایر استان ها اصلا قابل قبول ندانست و گفت: مسئولان ذیربط در جلسه آینده باید دلایل عقب ماندگی اجرای پروژه های مسکن ملی استان را توضیح دهند و در رفع آنها باید با عزم و جدیت بیشتری رسیدگی شود.

«محمدطیب صحرایی» همچنین به هم افزایی دستگاه های اجرایی در اجرای پروژه های نهضت مسکن ملی تاکید کرد و افزود: عنوان این پروژه های نهضت ملی است یعنی همه با هم باید دست به دست هم دهند و برای کسانی خانه ای ندارد خانه ای بسازند و باید از جزیره ای عمل کردن بپرهیزیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: این انتظار هست که از توان پیمانکاران و توان کارخانجات تولید مصالح خود استان استفاده شود و بخش خصوصی اگر در این زمینه تخفیف اعمال کند قطعا سازندگان واحدها هم تشویق می شوند که مصالح خود را از خود استان تهیه کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: همچنین در اجرای این طرح باید از توان قرارگاه‌های کشوری مانند قرارگاه امام حسن (ع) که در امر ساخت مسکن فعال است، استفاده شود تا از این طریق بتوانیم قیمت ساخت و ساز را بیش از پیش پایین بیاوریم.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی با هم افزایی یکدیگر باید راهکارهای ترغیب و تشویق سرمایه گذاری در استان را وضع و اجرایی کنند تا در حوزه ساختمان سازی که پیشران اشتغال است شاهد رونق و تحولات مثبت تری نسبت به گذشته باشیم.

هدف دولت از نامگذاری این طرح به نام «نهضت ملی» تلاش همه بخش ها، دستگاه های اجرایی، ادارات، سازمان ها، نهادها و همچنین بانک ها و بخش خصوصی است تا با هم افزایی و استفاده از ظرفیت و توان همه بخش ها این طرح تحقق یابد و به هدف نهایی خود که مسکن‌دار شدن مردم است، برسد.

هدف اصلی دولت از اجرای این طرح صاحب مسکن شدن خانواده‌های فاقد مسکن است و همه دستگاه‌های اجرایی باید خود را با این ماموریت دولت همراه کنند تا نفع و منفعت آن به مردم برسد.

۶۰ هزار و ۶۰۰ خانوار کرمانشاهی متقاضی مسکن ملی هستند

مدیرکل راه شهرسازی استان کرمانشاه نیز در تشریح وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن از پیشرفت فیزیکی ۹/۸ درصدی پروژهای نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: در این خصوص از بسیاری از استان های دیگر به دلایلی عقب تر هستیم.

«مهرداد آهکی» افزود: پروژه های نهضت ملی مسکن استان در بخش خصوصی و یا خود مالکی ۵۰ درصد پیش فیزیکی دارد که آمار خوبی در سطح کشور محسوب می شود اما در بخش پروژه های دولتی ۵/۶ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و این یعنی ۱۰ برابر از بخش خصوصی استان عقب تر هستیم.

وی در ادامه از نهاد های مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستعضفان و سپاه که ساخت واحد های کلان پنج هزار، چهار هزار و سه هزار واحدی نهضت ملی مسکن در دست دارند خواست با جدیت بیشتر پای کار بیایند تا میزان عقب ماندگی استان جبران شود.

آهکی در ادامه آخرین آمار تایید ثبت نامی‌های متقاضیان نهضت مسکن ملی در استان را ۶۰ هزار و ۶۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت: زمین ساخت حدود ۴۰ هزار و ۲۳۶ واحد تامین قطعی شده و در حال مذاکره برای قطعی شدن زمین ۴۰ هزار واحد دیگر در سطح کلان استان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه همچنین از شناسایی نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین برای ساخت پروزه های نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اکنون هزار و ۴۰۸ هکتار از این اراضی در استان تامین قطعی شده که می توانیم در آنها ۴۰ هزار واحد مسکونی بسازیم.

آهکی همچنین گفت به طور میانگین برای هر هکتار اراضی ساخت ۵۰ تا ۷۰ واحد مسکونی پروژه های نهضت ملی مسکن برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از شروع عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن برای ساخت بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: ۲۲ درصد این پروژه ها در مرحله فونداسیون و ۱۳/۸ درصد در مرحله اسکلت و سقف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha