سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی سازی سند مهندسی فرهنگی را پیگیری کند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی سند مهندسی فرهنگی را جدی‌تر بگیرد تا معلوم شود برنامه این سازمان برای عملیاتی کردن بخش‌های مرتبط با سند چیست.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با حضور در سازمان تبلیغات اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

وی در خصوص سند مهندسی فرهنگی اظهار داشت: در این زمینه لازم است گزارشی از اقدامات سال ۱۴۰۱ که ناظر به سند در میدان است، ارایه شود. همچنین سازمان تبلیغات برای سال ۱۴۰۲ مشخص کند چه برنامه‌ای دارد.

شورا باید قبل از سند نویسی بین سازمان‌ها مقبولیت ایجاد کند

خسروپناه افزود: مقام معظم رهبری انتظار دارند شورای عالی انقلاب فرهنگی هم راهبری و هم راهبردی کند، در این مسیر باید نظارت و بازخورد فرهنگی نسبت به دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی داشته باشیم.

وی با قدردانی از خدمات سازمان تبلیغات اسلامی و تجمیع نیروهای انقلابی کیفی خطاب به مدیران سازمان تبلیغات اسلامی افزود: یک سوال این است که چقدر هدایت‌گری شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد مقبولیت سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد، شورا باید قبل از سند نویسی بین سازمان‌ها مقبولیت ایجاد کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان کرد: اینکه دبیرخانه چقدر تعامل داشته یک بحث است و اینکه سازمان‌ها چقدر پذیرای این بحث هستند، موضوع دیگری است. به خصوص در این دوره باید از تصدی‌گری پرهیز کنیم و با تدبیری مناسب، تصدی‌گری را به دستگاه‌ها منتقل کنیم.

خسروپناه با بیان اینکه کار مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی راهبردی و راهبری است، افزود: ظرفیت جبهه مردمی نشان می‌دهد فضلا میدان را می‌شناسند، باید قدر این پتانسیل‌ها را بدانیم؛ چرا که این عزیزان معتقد به امامین انقلاب هستند و هم منظومه فکری امامین را می‌شناسند و می‌توانند در دو ساحت راهبری و راهبردی به شورا کمک کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یعنی اگر شورا می‌خواهد موفق شود باید بلوغ و بالندگی تشکل‌های مردمی را قبول داشته باشد، آن وقت می‌تواند هدایت‌گری کند. اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهد هدایتگری سازمان‌های دولتی را داشته باشد، از طریق هدایت‌گری همین سازمان‌ها ایجاد می‌شود. سازمان تبلیغات اسلامی، سازمانی است که مبتنی بر نظریه و میدان اداره می‌شود و فعالان فرهنگی با شما در ارتباط هستند. این ظرفیت در شورا و دبیرخانه باید مورد استفاده قرار گیرد.

خسروپناه بیان کرد: انتظارمان این است که سازمان تبلیغات اسلامی میزی را برای ارتباط با سازمان‌ها ایجاد کند و ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از این طریق با سازمان‌ها ارتباط بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد که سازمان تبلیغات اسلامی بستری را فراهم کند که جوانان انقلابی دور هم جمع شوند.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب اهمیت ویژه‌ای دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha