۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85012840
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی افزایش ۵۵ درصدی بودجه عمرانی استان زنجان در سال آینده

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعتبار تملک دارایی‌های استان از ۹۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که در صورت تصویب نهایی در مجلس، شاهد افزایش ۵۵ درصدی بودجه عمرانی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز یکشنبه در شورای اداری استان، افزود: این استان از لحاظ اعتبارات دارای وضعیت مطلوبی نیست و باید تلاش های بیشتری برای ارتقای بودجه استان در گذشته صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه برای افزایش اعتبارات استان از چند جهت تلاش هایی را دنبال می کنیم که در برخی موارد موفقیت های نسبی نیز حاصل شده است، اظهار داشت: افزایش سهم استان از بودجه عمومی کشور یکی از این موارد است چون نسبت درآمد به مصارف استان زنجان بالا است و باید به همین نسبت نیز استان از آن منتفع شود.

افشارچی اظهار داشت: ایجاد درآمد از مزیت های نسبی استان از دیگر رویکردهای افزایش بودجه استان است که در این راستا برای سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتبار از محل فروش پسماند روی برای استان در نظر گرفته شد.

وی به موضوع مولدسازی دارایی های مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: مولدسازی سال ها است که که وجود دارد ولی به آن صورتی که بتواند کمک کننده باشد نبوده است و سال گذشته مجموع اعتبار حاصل از مولدسازی در استان ۵۰ میلیارد تومان بود که عدد قابل توجهی نیست.

استاندار زنجان اجرا نشدن مطلوب مولدسازی را ناشی از ترس مدیران از برچسب خوردن و نیز ترس از ورود دستگاه های نظارتی عنوان کرد و گفت: با استجازه‌ای که از رهبر معظم انقلاب در این خصوص انجام شده و اختیاراتی که به هیات هفت نفره داده شده، حرکت خوبی می تواند در حوزه مولدسازی رقم بخورد.

افشارچی با بیان اینکه در استان تلاش ما این است که ارزش افزوده اموال مازاد دولتی را بالا ببریم، افزود: رویکرد ما این است که عایدات فروش اموال هر دستگاه در پیشبرد پروژه های همان دستگاه اجرایی هزینه شود.

رویکرد دولت سیزدهم حرکت در جهت حکمرانی داده محور است

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مدیریت داده محور تاکید کرد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم حرکت در جهت حکمرانی داده محور است.

افشارچی افزود: در این راستا در استان زنجان داشبورد مدیریتی مبتنی بر داده های دستگاه های اجرایی ایجاد شده به طوری که عمکرد هر حوزه روزانه قابل مشاهده و رصد است.

وی اظهار داشت: خیلی از دستگاه های اجرایی استان اقدامات لازم را در این جهت انجام داده و تعدادی نیز هنوز حرکت لازم را نداشته اند که باید هر چه سریع تر توان فنی و فناوری خود را برای انعکاس داده ها بالا ببرند.

استاندار زنجان همچنین بر ضرورت اعلام برنامه ها از سوی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: داشتن برنامه اجرایی و هدفگذاری ها موجب می شود تا دستگاه های اجرایی دچار روزمرگی نشوند.

افشارچی همچنین بر لزوم تلاش برای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: هر کس به فراخور جایگاهش باید در این زمینه عمل کند و به رغم وجود مشکلات، تلاش های زیادی برای خدمت رسانی انجام می شود که باید مردم در جریان این تلاش ها و زحمات قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha