۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85014141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمک های جمعیت هلال‌احمر دماوند برای کمک به زلزله زدگان به خوی ارسال شد

دماوند - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت:محموله های کمک‌رسانی از شهرستان دماوند به مردم زلزله‌زده خوی، شامل اقلام مورد نیاز زلزله زدگان توسط امدادگران داوطلب جمعیت هلال‌احمر بارگیری و ارسال شد.

به گزارش ایرنا ، سعید طاهری روز دوشنبه با بیان اینکه تعدادی از مردم متاثر از حادثه زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی شدند، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر دماوند با هماهنگی هلال احمر استان تهران، هم اکنون در حال ارسال صد ها چادر امدادی تیپ یک به منطقه زلزله‌زده در خوی است.

وی افزود: در دومین مرحله از این کمک ها ۵۰۰ بسته سِت بهداشتی ویژه نوزادان از شهرستان دماوند به منطقه زلزله زده ارسال شد.

طاهری ادامه داد: در همین رابطه یک راننده به صورت داوطلبانه این چادرها را به جمعیت هلال احمر خوی منتقل خواهد کرد و درآنجا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند همچنین از ارسال اولین محموله کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده خوی از طرف جمعیت هلال‌احمر این شهرستان در روز گذشته خبر داد.

وی افزود: همچنین ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله زده خوی از سوی جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند، این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری اتفاق افتاد. مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ درجه گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha