صندوق بین المللی پول: رشد اقتصادی چین در ۲۰۲۳ فراتر از پیش بینی خواهد بود

تهران-ایرنا- صندوق بین المللی پول اعلام کرد:رشد اقتصادی چین در سال مالی پیش رو، ۰.۸ درصد بیشتر از پیش‌بینی اکتبر ۲۰۲۲ است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شین‌هوا، صندوق بین المللی پول (IMF) روز دوشنبه پیش بینی کرد که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵.۲ درصد رشد خواهد کرد که ۰.۸ درصد بیشتر از پیش بینی اکتبر ۲۰۲۲ است.

صندوق بین‌المللی پول در به‌روزرسانی جدید گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود گفت: پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ به ۵.۲ درصد برسد که نشان‌دهنده بهبود سرعت رشد است.

صندوق بین المللی پول گفت: پیش بینی می شود رشد جهانی از ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد و سپس به ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد افزایش نرخ های بانک مرکزی برای مبارزه با تورم و درگیری روسیه و اوکراین همچنان بر فعالیت های اقتصادی تاثیر می گذارد.

براساس این به روز رسانی، انتظار می رود تورم جهانی از ۸.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد که همچنان بالاتر از سطح قبل از همه گیری کووید -۱۹ (۱۹-۲۰۱۷) در حدود ۳.۵ درصد است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که گسترش سریع کووید-۱۹ در چین رشد اقتصادی را در سال ۲۰۲۲ کاهش داد، اما بازگشایی‌های اخیر راه را برای بهبودی سریع‌تر از حد انتظار هموار کرده است.

در این بیانیه آمده است: انتظار می رود با بازگشایی کامل در سال ۲۰۲۳، رشد اقتصادی در چین افزایش یابد.

به‌روزرسانی همچنین می‌گوید که موازنه ریسک‌ها همچنان به سمت نزولی است، اما ریسک‌های نامطلوب رشد جهانی از زمان گزارش اکتبر ۲۰۲۲ تعدیل شده است.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به اینکه با توجه به شرایط سخت‌تر پولی و رشد پایین‌تر که به طور بالقوه بر ثبات مالی و بدهی تأثیر می‌گذارد، به کارگیری ابزارهای احتیاطی کلان و تقویت ساختار چارچوب‌های بازپس‌گیری بدهی ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha