مقاومت فلسطین به تل آویو پیام هشدار آمیز فرستاد

تهران-ایرنا- گروه های مقاومت فلسطین در پی اعمال محدودیت ها و ضرب و شتم اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران به این رژیم هشدار دادند که هرگونه آسیب رسیدن به اسرای فلسطینی پیامدهای ناگواری برای تل آویو در سرزمین های اشغالی به همراه خواهد داشت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «الاخبار»، گروه های مقاومت فلسطین در پیامی هشدار آمیز تاکید کردند که تنش های موجود در زندان ها تنها محدود به آنجا نخواهد بود و گسترده تر خواهد شد.

این روزنامه به نقل از یک منبع گروه های مقاومت فلسطین افزود که نیروهای مقاومت فلسطین اخیرا چندین نشست در حمایت از اسرای فلسطینی و در پی تحرکات رژیم صهیونیستی علیه آنها در داخل زندانها، برگزار کردند.

این منبع گفت که گروه های مقاومت اخیرا از طریق میانجیگران این موضوع را به اطلاع رژیم صهیونیستی رسانده اند که تنش ها را تشدید خواهند کرد.

مقاومت فلسطین در پیام خود به میانجیگران اعلام کرده که آسیب به اسرای فلسطینی پیامدهای سختی را در داخل و خارج زندان در پی خواهد داشت و آنچه اکنون در زندان های صهیونیستها درحال وقوع است، تلاشی خبیثانه برای دور کردن نگاه ها از شکست سنگینی است که رژیم صهیونیستی در عملیات قهرمانانه قدس متحمل آن شد.

به نوشته این منبع، در سایه تداوم حملات و تعرض های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و در واکنش به عملیات شهادت طلبانه قدس، ۱۲۰ اسیر فلسطینی در زندان نقب روز گذشته اعتصاب غذا کردند.

باشگاه اسرای فلسطینی در همین حال اعلام کرد که این اعتصاب در پاسخ به حملات و تعرض شدید علیه اسرای بندهای ۲۶ و ۲۷ زندان رژیم صهیونیستی در منطقه «نقب» در جنوب فلسطین اشغالی و انتقال برخی دیگر از بند ۸ به بند ۶ و برآورده نکردن نیازهای اساسی آن ها صورت گرفته است.

صهیونیست ها دو روز پیش در استان نابلس به خانواده اسرا اجازه ملاقات با فرزندان خود در زندان نقب را ندادند. همچنین دیگر زندان های صهیونیستی در چند روز گذشته شاهد حملات به اسرا و تحریم ده ها اسیر بوده اند.

یگان سرکوب رژیم صهیونیستی موسوم به «متسادا» اخیرا به بند ۸ زندان نقب یورش برده و تنش های شدیدی را ایجاد کردند.

این یگان همچنین به بندهای ۲۷ و ۲۸ در این زندان یورش بردند.

زندانبانان به اسیران فلسطینی در بند زندان های «مجدو» و «عوفر» نیز یورش بردند و بمب های حاوی گاز در داخل سلول های اسرا انداختند و همچنین ده ها دیگر از آن ها را به سلول انفرادی بردند.

در زندان «دامون» نیز نیروهای اشغالگر به سلول شماره ۱۰ یورش برده و وسایل برقی اسرا را بردند.

منابع فلسطینی اخیرا اعلام کردند که به دنبال انتقال یکی از زندانیان اسیر فلسطینی به سلول انفرادی، اسرای جهاد اسلامی برای مقابله با اتفاقات آتی خواستار اعتراض عمومی در همه زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

نهاد «مهجه القدس» در بیانیه کوتاهی نوشت که این اعتراض عمومی پس از آن اعلام شد که فرمانده «زید بسیسی» رئیس هیأت فرماندهی عالی اسرای جهاد اسلامی فلسطین از زندان «بئر السبع» به سلول انفرادی در زندان «جلبوع» منتقل شده است.

پیشتر سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی از انتقال سه زندانی «تونل آزادی» به زندان‌های دیگر این رژیم خبر داد.

اسرای تونل آزادی به پنج اسیر جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح گفته می شود که به حبس طولانی‌مدت محکوم بودند و در ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ساعت یک بامداد موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهم‌ترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند.

براساس گزارش رسانه های فلسطین، رژیم صهیونیستی «محمد قاسم احمد عارضه» اسیر فلسطینی اهل شهرک «عرابه» در استان جنین را از زندان «ریمونیم» به زندان «رامون» منتقل کرد.

همچنین «ایهم فؤاد نایف کمامجی» اسیر فلسطینی اهل شهرک «کفردان» در استان جنین نیز از زندان رامون به زندان «اوهلیکیدار» منتقل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha