۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85015268
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان تا روز چهارشنبه بارانی است

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85015268
هوای کردستان تا روز چهارشنبه بارانی است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی تا صبح روز چهارشنبه در کل استان فعال است و فعالیت آن در ارتفاعات برف و در سایر نقاط به صورت باران و یا برف و باران همزمان خواهد بود.

علی پناهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی ورود موج بارشی به استان از روز گذشته، مریوان با ۴۱ میلی متر، سروآباد با ۳۷ میلی متر، بانه ۲۷ میلی‌متر، حاجی ممدان ۲۲میلی متر، هزارکانیاران ۱۷ میلی‌متر و موچش و زرینه با ۱۳ میلی متر بیشترین بارندگی را در شبانه‌روز گذشته داشتند.

وی اضافه کرد: همچنین در شبانه روز گذشته سقز ۱۲ میلی متر، گل تپه ۱۰ میلی‌متر، آویهنگ، نساره، یاسوکند و کامیاران هر کدام هشت میلی‌متر، سنندج هفت میلی متر، بیجار، دهگلان و بابارشانی چهار میلی متر، بهارستان و قاملو سه میلی‌متر و قروه یک میلی‌متر بارندگی داشتند.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان به ارتفاع برف در استان نیز اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته ارتفاع برف در زرینه ۱۹ سانتی متر، هزارکانیاران ۱۵ سانتی‌متر، سقز ۶ سانتی‌متر، بانه چهار سانتی‌متر، بیجار سه سانتی‌متر و مریوان یک سانتی‌متر گزارش شده است.

پناهی به دمای هوای استان نیز اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان تا روز جمعه تغییر چندانی نخواهد داشت اما صبح روز شنبه با کاهش بین هفت تا هشت درجه ای مواجه خواهد شد ضمن اینکه این روند تا روز یکشنبه ادامه دارد و با ورود موج جدید بارشی از سرمای هوا کاسته می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha