۳ راهدار گرفتار در بهمن گردنه تاراز کوهرنگ نجات پیدا کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش نیروهای امدادی سه راهدار گرفتار در بهمن گردنه تازار شهرستان کوهرنگ نجات یافتند و حال عمومی آنها مساعد است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه دستگاه بلدوزر نیز که در سقوط بهمن دچار حادثه شده بود نیز سالم از زیر آوار برف بیرون آورده شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که یک راهدار که در حادثه سقوط بهمن گردنه شاهمنصوری دچار حادثه شده به شدت مصدوم شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۴۵۰ راهدار در محورهای ارتباطی استان، تصریح کرد: این تعداد راهدار به وسیله ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین مشغول برف‌روبی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف هستند.

غلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردنه‌های چری، شاهمنصوری و تازار در شهرستان کوهرنگ و محور ارتباطی هارونی به سودجان در شهرستان شهرکرد به سبب کولاک برف و نبود دید افقی مسدود شده اما تردد در دیگر محورها در جریان است.

وی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ، البسه گرم و ذخیره سوخت کافی در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت‌گذر استان، یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha