اوکراین در مرحله نخست تا ۱۴۰ دستگاه تانک غربی دریافت می کند

تهران - ایرنا - دمیتری کوله‌با وزیر امور خارجه اوکراین، روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش در نخستین موج دریافت تانک از ۱۲ کشور غربی، ۱۲۰ تا ۱۴۰ دستگاه تانک دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ "کوله با" در یک نشست مجازی گفت که این "ائتلاف تانک" اکنون ۱۲ عضو دارد و می توانم بگویم که نیروهای مسلح اوکراین در نخستین موج از این کمک نظامی، میان ۱۲۰ تا ۱۴۰ دستگاه تانک ساخت غرب دریافت خواهند کرد.

کی یف توانسته است در ماه جاری (ژانویه) تعهد گروهی از کشورهای غربی را برای تحویل تانک های رزمی به ارتش اوکراین برای بی ثمر گذاشتن عملیات هجومی تمام عیار روسیه، به دست آورد.

به گزارش ایرنا از رویترز؛ بن والاس وزیر دفاع انگلیس دوشنبه شب گفت تانک های اهدایی بریتانیا به اوکراین قبل از تابستان به میدان جنگ و خط مقدم نبرد این کشور با روسیه خواهند رسید.

وی افزود: این زمان ماه مه یا تابستان و احتمالاً نزدیک به زمان عید پاک خواهد بود.

انگلیس که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرده، پیش تر (۸ دی ماه) هم زمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

لندن هفته گذشته اعلام کرد که تانک های ارسالی تا پایان ماه مارس (فروردین) به اوکراین خواهند رسید.

به گزارش ایرنا، فرماندهی حمل و نقل آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده اولین گروه از خودروهای جنگی برادلی شامل بیش از ۶۰ دستگاه خودرو را به اوکراین ارسال کرد که به عنوان بخشی از توافقنامه کمک نظامی ۲.۸۵ میلیارد دلاری ایالات متحده که در اوایل سال جاری اعلام شد، به کی یف تحویل داده می شود.

آمریکا قرار است ۱۰۹ خودروی زرهی برادلی مجهز به موشک های ضد تانک را در اختیار اوکراین قرار دهد.

ایالات متحده از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ۲۷.۱ میلیارد دلار کمک امنیتی ونظامی به اوکراین داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha