ساخت سد سرپری کهگیلویه پس از ۲۵ ماه وقفه از سر گرفته شد

یاسوج-- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات اجرایی سد سرپری در شهرستان کهگیلویه پس از ۲۵ ماه تعطیلی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از سر گرفته شده است.

آرش مصلح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تکمیل این طرح ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های شرکت نفت و ۸۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت طرح سد سرپری را سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر اعلام کرد و افزود:تامین آب ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی از مهمترین برکات بهره برداری از این طرح است.

مصلح تاکید کرد: سد سرپری در مسیر جاده اصلی و با هدف تقویت زیرساخت های گردشگری و کشاورزی احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این سد هزینه شده تاکید کرد: پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده سد سرپری به مرحله آبگیری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه در شهرستان مارگون همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد و افزود: مراحل قانونی مناقصه این سد برگزار شده است.

وی با یادآوری اینکه این طرح با ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود تاکید کرد: سد سقاوه می‌تواند ۹ میلیون متر مکعب آب را ذخیره کند که با ساخت آن مشکل آب روستاهای اطراف و صنایع مرتفع می شود.

طرح سد سقاوه با ارتفاع ۴۵ متر بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه‌های رودخانه لوداب و در سه کیلومتری جنوب شرق شهر مارگون و در حدود ۷۰ کیلومتری شمال غربی یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha