ظرفیت سیلوهای مجتمع بندری انزلی به ۱۹۱ هزار تن افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش ظرفیت‌ سیلویی مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: با بهره برداری از سیلوی ۴۵ هزار تنی بخش خصوصی همزمان با دهه فجر امسال ظرفیت اسمی سیلویی این مجتمع بندری به ۱۹۱ هزار تن افزایش می یابد.

حسین یونسی روز چهارشنبه در اولین روز از دهه مبارک فجر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع سیلوهای مجتمع بندری انزلی ۶ هزار تن دولتی و در اختیار اپراتور و مابقی (۱۴۰ هزار تن) خصوصی و در حال بهره برداری است که با افتتاح سیلوی ۴۵ هزار تنی غلات که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱۵ شغل دائم و ۶ شغل موقت ایجاد می شود.

وی در ادامه از افتتاح ۹ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری انزلی و چمخاله خبر داد و گفت: پروژه دیگری که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد مخزن روغن ۶ هزار تنی است که برای ۱۵ نفر به‌طور دائم و ۱۵ نفر موقت شغل ایجاد می‌کند.

وی افزود: اجرای عملیات بهینه سازی مصرف انرژی و استانداردسازی مدیریت انرژی ۵۰۰۰۱ ISO با ۵۱ هزار میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی ۲۰ نفر( ۶ نفر دائم و ۱۴ نفر موقت)، تعمیرات اساسی یک دستگاه جرثقیل گرو ۶۰ تنی با اعتبار سه هزار و ۱۷۵ میلیون ریال و اشتغالزایی برای سه نفر از دیگر پروژه‌هایی هستند که در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، تعمیرات اساسی مامورسرا و مجتمع‌های پذیرایی اداره کل بنادر و دریانوردی با ۴۶۰ هزار میلیون ریال و اجرای سیستم اعلام و اطفای حریق و تهویه سه مرکز دیتا سنتر بندر با ۳۸ هزار میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی ۸۴ نفر (برای هر۲ پروژه) از دیگر پروژه های قابل افتتاح هستند.

یونسی با بیان اینکه برای تعمیرات اساسی ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی نیز ۱۸ هزار و ۸۱۲ میلیون ریال هزینه شده و ۴ نفر به‌طور دائم در آن پروژه مشغول به کار شدند، خاطرنشان کرد: برای خرید، نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی مرکز MRCC و برج کنترل ترافیک دریایی نیز ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد و به صورت موقت سه نفر طی این پروژه اشتغال داشتند.

وی بیان داشت: برای تعمیرات اساسی ساختمان‌ها و محوطه سازی فضای پیرامونی بندر چمخاله ۱۴۸ هزار میلیون ریال هزینه شده و ۲۰ نفر به طور موقت در آن اشتغال داشتند و پس از آن برای ۳۰ نفر نیز شغل دائم ایجاد شد.

در دهه فجر امسال ۵۸ پروژه و طرح با اعتباری بالغ بر ۳۹۳ میلیارد تومان در حوزه های مختلف شهری و روستایی در شهرستان بندرانزلی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha