زنگ انقلاب در مدارس شهرستان قشم نواخته شد

قشم - ایرنا - زنگ انقلاب همزمان با فرارسیدن ۱۲ بهمن سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح امروز چهارشنبه (زمان ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به ایران) به صورت نمادین در مدرسه ام سلمه شهر سوزا و سایر مدارس شهرستان مرزی قشم به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این زنگ به صورت همزمان در ۲۳۵ مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان مرزی در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس به صدا درآمد.

زنگ انقلاب در مدارس شهرستان قشم نواخته شد

مسوولان اجرایی، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها به همراه قشرهای مختلف مردم حضور گسترده ای در آیین های نواختن این زنگ داشتند.

زنگ انقلاب در مدارس شهرستان قشم نواخته شد

دانش آموزان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و اجرای سرود به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و دکلمه های کوتاه و دلنشین در این آیین ها لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به کشور در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این آیین ها یکبار دیگر با آرمان های والای نظام، انقلاب و امام راحل تجدید پیمان کردند.

همچنین در مراسم زنگ انقلاب که در دبیرستان دخترانه هیات امنایی فرهنگ شهر قشم برگزار شد، دانش آموزان هنرمند این دبیرستان نمایشگاهی تحت عنوان دست سازه ها با رویکرد قرآنی را به مناسبت ایام الله دهه فجر برپا کردند.

زنگ انقلاب در مدارس شهرستان قشم نواخته شد

در آیین زنگ انقلاب دیگری که در مدرسه خدیجه کبری شهر سوزا برگزار شد، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با وجود دشمنی ها و فتنه انگیزی دشمنان از روز نخست انقلاب، به پشتوانه حضور مردم در عرصه های مختلف مسیر پیشرفت و توسعه را طی خواهد کرد.

زنگ انقلاب در مدارس شهرستان قشم نواخته شد

وی ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان کشور وظیفه خطیری برعهده دارند و برای حرکت به پیشرفت و توسعه، چشم امید جامعه به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: امروز در حالی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که در تمام این سال ها و با وجود فتنه انگیزی دشمنان نظام جمهوری اسلامی، پیشرفت های فراوانی در حوزه ها و بخش های مختلف کشور رخ داده است.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم اظهار داشت: حضور مسوولان اجرایی کشور در کنار دانش آموزان و نوجوانان، نشان دهنده اراده جدی تمامی دستگاه ها و نسل های مختلف برای پیشرفت و توسعه کشور در زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی است.

وی توضیح داد: دشمنی و خصومت دشمنان انقلاب اسلامی هر روز بیشتر می شود، اما با توکل به خداوند و حرکت مردم تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش برای رسیدن به آرمان های انقلاب، آینده روشنی پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهر قشم نیز در این مراسم گفت: با وجود برخی سختی ها و مشکلات اقتصادی امروز، مردم با بصیرت و شناخت کافی نسبت به پیشرفت ها و نعمت های فراوانی در حوزه های مختلف در سال های پس از انقلاب در کشور ایجاد شده آگاه هستند.

محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم نیز در آیین نواختن زنگ انقلاب، تصریح کرد: با وجود تمام دشمنی هایی که در سال های پس از انقلاب صورت گرفته باید قدر دان سپاه پاسداران و سایر دستگاه ها و نیروهای حافظ امنیت در کشور باشیم.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha