۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85016322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار کرمان: آرامستان جدید ما به کمک ملی نیاز دارد

کرمان- ایرنا- شهردار کرمان یکسال و نیم پس از بهره برداری آرامستان جدید این شهر می گوید بسیاری از مطالعات کارشناسی در مورد جانمایی این محل انجام نشده و اینک نیز این مکان واقعا به کمک ملی نیازمند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید شعرباف که البته در زمان افتتاح آرامستان جدید کرمان شهردار نبود، روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان افزود: اگر چه امروز ما راه بازگشتی برای آرمستان جدید نداریم اما این را بدانید که هزینه بسیار زیادی را مدیریت شهری برای این مجموعه متقبل می‌شود و در این مسیر هم کاملا تنهاست.

فاصله ۱۰ کیلومتری آرامستان جدید کرمان با شهر و آرامستان اصلی، جاده غیرایمن و فاقد زیرساخت که سبب ساز سوانح و مرگ و میر زیاد شده و کمبودهای اساسی و زیرساختی در آرامستان جدید طی یکسال و نیم گذشته خبرساز بوده و شهرداری نیز می گوید در این زمینه تنهاست.

شهردار کرمان در ادامه نشست خبری خود تصریح کرد: فقط در یک تعهد که از شهرداری بابت ایجاد دیوار سمت راست آرامستان در ۲ هزار متر حد فاصل بین آرامستان جدید و زمین‌های ارتش از شهرداری کرمان گرفته شده به قیمت امروز بیش‌از ۳۰میلیارد تومان هزینه دادیم.

وی ادامه داد: این ۳۰میلیارد تومان غیر از سیل‌بند و لاین(خط) دومی است که نیاز د ارد و به قیمت فهرست بهای امروز چیزی حدود حداقل ۴۰ میلیارد تومان است.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه باتوجه به شرایط موجود در مورد آرامستان جدید واقعا نیاز به کمک ملی وجود دارد گفت: بعضی دوستان گفتند اینجا جاده اختصاصی شهرداری است، امنیت و تامین برق آن نیز با خود شماست؛ من نمی دانم واقعا مسیر عمومی آرمستان اسمش را می‌توان گذاشت جاده اختصاصی؟

وی ادامه داد: ما در این موضوع (آرامستان) پای کار هستیم، بودجه خوبی هم برای سال آینده گذاشتیم و براساس اعتبارات داخلی خودمان اقدام خواهیم کرد اما امیدواریم کمکی هم به این موضوع شود؛ حداقل این است که زیرساخت‌های حوزه برق و روشنایی، اصلاح بخشی از مسیر و اصلاح شیب جاده آرامستان که باعث واژگونی خودروها می‌شود، انجام گیرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۰پروژه

شعرباف در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از امروز تا عید مبعث در هر روز مجموعه‌ای از پروژه‌ها را در شهر کرمان افتتاح خواهیم کرد گفت: هیچ کدام از این پروژه‌ها زیر سه میلیارد تومان نیست؛ تمرکز ما بر این است که پروژه‌هایی که ارزش ریالی و اجتماعی بالایی داشته باشند را انجام دهیم البته بعضی از این پروژه‌ها بیش‌از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارند و از پروژه‌های مهم شهری کرمان محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ پروژه شهرداری کرمان در ایام الله دهه فجر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود، اظهارداشت: ارزش ریالی این پروژه ها مجموعا ۴۲۰میلیارد تومان است و همچنین تا قبل از فرارسیدن سال جدید پروژه‌های دیگری در اعیاد نیمه شعبان نیز افتتاح می شود که آنها نیز پروژه‌های کلیدی برای شهر کرمان هستند.

شهردار کرمان بیان کرد: در شهرداری کرمان بنا نداریم برای هر پروژه‌ای که افتتاح شده یا در حال افتتاح است افتتاحیه بگیریم و در این راستا در سال یک تا ۲ بار انتخاب می‌کنیم و به صورت تجمیعی پروژه‌ها را افتتاح و معرفی خواهیم کرد که یکی از این دفعات دهه فجر است.

افزایش ۵۵ درصدی میزان درآمد شهرداری

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته براساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر کرمان ۵۵ درصد میزان درآمد شهرداری افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: این میزان عدد کم نظیری در دوره های گذشته شهرداری شهر کرمان بوده است.

شعرباف با تاکید بر اینکه مولدسازی دارایی‌های شهرداری کرمان در دستور کار است و برای ایجاد ارزش افزوده دارایی‌های دولتی با ادارات تفاهم‌نامه بسته‌ایم، ادامه داد: تاکنون بیش‌از ۷۵ درصد بودجه عمرانی شهرداری کرمان محقق شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد این بودجه محقق شود

توسعه حمل و نقل عمومی

وی با تاکید بر اینکه فاز نخست نوسازی ناوگان عمومی کرمان در دهه فجر افتتاح می شود، تصریح کرد: در این ایام ۶۹ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان اضافه می‌شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه برای این ۶۹ دستگاه ون و اتوبوس ۱۶۲ میلیارد تومان هزینه شده، اظهارداشت: همچنین ۲ خط ویژه اتوبوسرانی به خطوط اتوبوسرانی شهر کرمان اضافه می‌شود که با این اقدام حدود ۵۰ درصد ظرفیت مسافربری کرمان افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بخشی از ون‌ها برای گروه‌های حساس، معلولان و توان یابان مدارس استثنایی شهر اختصاص پیدا خواهد کرد، ادامه داد: فاز دوم ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان با اضافه شدن ۳۶ دستگاه اتوبوس دیگر سال آینده افتتاح خواهد شد.

آسفالت بیش‌از ۵۵۰ هزار مترمربع معابر

شهردار کرمان همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۵۵۰ هزار مترمربع از معابر سطح شهر کرمان در ۱۰ ماه امسال آسفالت شدند، ادامه داد: تا آخر امسال میزان آسفالت معابر به ۶۵۰ هزار متر مربع خواهد رسید که این میزان به اندازه ۲ سال آخر دوره قبل بوده است.

وی گفت: امسال جشن رکورد آسفالت را در شهر کرمان خواهیم گرفت،

تکمیل بیمارستان شفا

شعرباف همچنین تصریح کرد: از محل ارزش افزوده املاک علوم پزشکی و فروش آن املاک و قدرالسهمی که شهرداری برای ایجاد پارکینگ طبقاتی دارد هزینه تکمیل بیمارستان شفا نیز تامین می شود.

مولدسازی مدارس

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از مدارس در خیابان‌های اصلی شهر کرمان واقع شده اند و موقعیت تجاری مناسب و خوبی دارند، گفت: با مولدسازی این مدرسه‌ها می‌توان هم خیابان را تعریض و هم با ساخت مراکز تجاری از محل درآمد آن هزینه بهسازی مدارس و تکمیل مدارس نیمه‌تمام این شهر را تامین کرد.

توسعه فضای امام‌زاده محمد کرمان

شهردار کرمان همچنین با تاکید بر اینکه در حال تملک زمین های سمت چپ امامزاده محمد شهر کرمان هستیم گفت: در سمت راست فضای این امام زاده اقداماتی در دستور کار داریم تا صحن این امامزاده وسیع تر شود.

توسعه راه آهن

وی بندر لجستیک و توسعه راه آهن را نیز از خواسته‌های مردم کرمان دانست و با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان ۱۲۰ هکتار از اراضی خود را برای توسعه راه آهن واگذار می کند، گفت: به جای این ۱۲۰ هکتار شهرداری یک زمین دیگر در جوار نمایشگاه بین‌المللی جنوبشرق خواهد گرفت.

پروژه‌های مشارکتی و مسئولیت اجتماعی

شعرباف با اشاره به افتتاح گرمخانه دائمی شهر کرمان در محل پردیسان قائم در دهه فجر تصریح کرد: موزه انسان و فضا نیز در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اشاره کرد: موزه انسان و فضا به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مشارکتی و مسئولیت اجتماعی در دهه فجر امسال با مشارکت بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

بسته شهر هوشمند

شعرباف همچنین گفت: بسته شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک یکی از پروژه‌های مهم شهرداری کرمان است که خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل خواهد کرد.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه از بسته هوشمند شهر کرمان به صورت متمرکز در یک روز از دهه فجر افتتاح می شود، اظهارداشت: تنها چیزی که منتظر آن برای افتتاح هستیم این است که اداره ثبت احوال و ادارات متولی در تهران به ما مجوز ورود براساس کد ملی را صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه رینگ فیبر نوری شهر کرمان نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد، گفت: رینگ فیبر نوری زیر ساخت اصلی ادارات شهر کرمان است.

شعرباف با اشاره به اینکه بیش‌از ۱۵ میلیارد تومان برای پایش تصویری شهر کرمان هزینه شده که این پروژه نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود،خاطرنشان کرد: این دوربین‌ها به کاهش جرم و جنایت در شهر منجر می‌شود از این رو در نقاط جرم خیز نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای فیبر نوری منازل در مراکز جمعیتی شهر کرمان طی یک سال اجرا خواهد شد، گفت: کرمان جزو شهرهای پیشرو در این زمینه در کشور خواهد شد.

سامانه شفافیت شهرداری

شهردار کرمان در ادامه بیان کرد: هشت بخش جدید به سامانه شفافیت شهرداری کرمان اضافه خواهد شد که با این هشت بخش سامانه شفافیت در سامانه‌های شفافیت ایران نظیر نخواهد داشت.

چند کلنگ زنی

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه آتش نشانی شهرک شهید مطهری، پارک روبه روی پادگان( ۰۵) و پروژه روشنایی رینگ شهر از پروژه‌هایی مهم دیگر شهر کرمان است که در دهه فجر عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

درختان نارون بلوار جمهوری

شعرباف اشاره‌ای هم به موضوع قطع درختان نارون بلوار جمهوری کرد و افزود: در حوزه نارون‌ها حداقل پنج جلسه در ۲ ماه اخیر با حضور اساتید دانشگاه‌های باهنر و آزاد برگزار شد.

وی با اشاره به آفت این درختان ادامه داد: در این جلسات مفصل بر سر قضیه نارون‌های بلوار جمهوری و اینکه چه چیزی به جای آن بکاریم (میوه باشد یا نخل باشد) صحبت شد.

شهردار کرمان گفت:آنچه به من منتقل کردند این است که فاز به فاز بخشی از نارون‌های بلوار جمهوری کرمان که آفت آنها ثابت شده است کاری نمی توان برای نجات آنها کرد جایگزین خواهند شد.

وی تصریح کرد: آن بخشی از نارون ها که هنوز می‌تواند زندگی داشته باشند حتی یک سال یا ۶ ماه نگه خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha