تملک‌های «قلعه‌دختر» کرمان انجام شده است

کرمان-ایرنا- شهردار کرمان با اشاره به اینکه حریم میراثی قلاع دختر و اردشیر مشخص شده و طرح تفصیلی موضوعی برای املاک این ۲ قلعه در دستور کار است، گفت: تمامی تملکات قلعه دختر با هزینه شهرداری انجام شده است و تملک پهنه ای در حوزه قلعه اردشیر را نیز آغاز کرده ایم.

سعید شعرباف شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سه ماه پیش، تمامی تملکات قلعه دختر کرمان انجام شده است، گفت: در حوزه قلعه اردشیر نیز به صورت پهنه ای تملکات با محوریت امام زاده محمد در این شهر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه همزمان که طرح جامع ترافیک نوشته می شود، طرح جامع شهری نیز در حال نوشته شدن است، تصریح کرد: در حوزه مسائل ترافیکی این ۲طرح کاملا هماهنگ هستند.

فضای سبز نامتقارن در شهر کرمان

شعرباف با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهر کرمان بدون احتساب کمربند سبز ۱۱.۸درصد است که باید به ۱۵درصد برسد، گفت: فضای سبز این شهر به شدت نامتقارن توزیع شده و کیفیت آن در مناطق مختلف متفاوت است.
وی گفت: ۲۰۰ هزار متر مربع پارک مقیاس محله ای در این ۲سال در شهر کرمان ایجاد شده که توزیع این پارک ها در مناطقی است که بیشترین مشکل توزیع فضای سبز را در آن مناطق شاهد بودیم.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه امسال حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی پارک های شهر کرمان اعتبار گذاشته شده است، گفت: به دنبال این هستیم به جای ایجاد پارک جدید، پارک‌های قدیمی این شهر بهسازی و وسایل بازی در آنها تعویض شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمان در کشور بیشترین سرانه نیرو را دارد، بیان کرد: به دنبال این هستیم کارها را در شهرداری با واسپاری و بدون جذب نیرو جلو ببریم.

جشنواره پروژه‌های شهری

شعرباف با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری در ششمین جشنواره پروژه‌های شهری این بود که پروژه ها به صورت تجمیع شده افتتاح شوند، گفت: میانگین عددی ۸۰پروژه این جشنواره ۱۰۰میلیارد ریال بوده است، البته می شد این ۸۰پروژه در ۸۰ هفته تقسیم و افتتاح شوند، اما بنای ما این بود که پروژه ها با وزن های مختلف در کنار هم افتتاح شوند.

پل شهدای خلبان

وی با اشاره به اینکه در سال جدید۲۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه های تقاطع غیرهمسطح به اتمام فاز یک پل شهدای خلبان اختصاص پیدا کرده است، گفت: با انجام فاز۲ این پل مجموعا به قیمت امروز هشت هزار میلیارد ریال در این طرح عمرانی هزینه خواهد شد و ما حق داریم سوال کنیم هزینه این مقدار منطقی است یا خیر؟! این سوال اشکالی بود که بنده به اجرای این پل در گذشته داشتم اما نکته این است که متخصصان فنی می گویند وقتی فاز اول پل شهدای خلبان انجام می‌شود باید فاز دوم نیز انجام شود.

شهردار کرمان گفت: در حوزه سالگرد شهید سلیمانی تمام هزینه های که شهرداری کرده طی سال‌های گذشته در آنجا ماندگار شده و در حوزه اقدامات چهارمین مراسم سالگرد این شهید بزرگوار شهرداری سراغ کاری رفته که هم برای مراسم سالگرد و هم برای مردم فایده داشته است.

مناسب سازی معابر

وی گفت: در حوزه مناسب سازی تمام معابر جدید از سوی مشاوران و متخصصان بازدید انجامد می شود و تا تایید مناسب سازی از سوی آنان صورت نگیرد اتمام این معابر و پروژه های جدید اعلام نخواهد شد.

انتقاد حق اعضای شورای شهر است

شعرباف با اشاره به اینکه شورای شهر نمایندگان مردم هستند، گفت: با تمام احترام، تمامی انتقادات اعضای شورا را حق قانونی این اعضا می دانیم؛ هر چند ممکن است به لحاظ فنی و تخصصی اختلافاتی بین ما و اعضای شورا وجود داشته باشد اما نظر بنده این است که تمامی اعضای شورا در خدمت نیتشان خدمت به مردم است و باید ما نیز در خدمتشان باشیم از این‌رو هیچ جا خط قرمز برای نظارت شورا نیست و در هر جا می توانند ورود کنند و اظهار نظر داشته باشند.
وی بیان کرد: اعضای شورای شهر، نخبگان شهر و.. برای مناصب مختلف در شهرداری گزینه هایی را پیشنهاد می دهند اما تصمیم نهایی همیشه با شهردار بوده و یک مورد از این انتصابات با فشار و علی رغم نظر شهردار انجام نشده است.

شهردار کرمان کمبود و شوری آب را از مشکلات شهرداری کرمان دانست و بیان کرد: در گذشته فاصله آبیاری در مجموعه بوستان قائم حتی به ۹۰ روز هم رسیده بود و هزینه بسیار خوبی برای تکمیل آب خام صورت گرفته است و با تکمیل حلقه شهدای خانوک حدود ۵۰ لیتر آب به ظرفیت ما اضافه می شود و تا حد وزارت کشور نیز پیگیر سهم شهرداری کرمان از پساب فاضلاب هستیم.

مبارزه با فساد

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با فساد در شهرداری بخش زیادی به زیر ساخت ها بر می گردد، گفت: در گام اول بحث الکترونیکی شدن توافق نامه ها صورت گرفته و یکی از مناطق شهرداری پایلوت اجرای این طرح شده تا امکان فساد وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه با الکترونیک شدن خدمات شهری زمینه های فساد از بین می رود، گفت: بخشی از موارد مبارزه فساد مبارزه با معلول ها و افراد فاسد است و در این زمینه اهل سرو صدا نیستیم که بگوییم تعدادی افراد فاسد شناسایی کردیم و در این راستا حداقل ۲مجموعه از ساختارهای که در شهرداری فساد انجام داده بودند شناسایی شدند.


جزییات اقدامات اجرایی معاونین شهرداری کرمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی دوره ارزیابی عملکرد در شهرداری کرمان گفت: بیش از ۴۰ فرایند کاری در شهرداری کرمان اصلاح شده است که این موارد در تعاملات شهروندی بسیار موثر است.
وحید خطیبی با اشاره به ایجاد داشبوردهای آنلاین مدیریتی در شهرداری کرمان، تصریح کرد: وقت آن است که شهرداری کرمان از مدیریت سنتی به مدیریت مبتنی بر داده کوچ کند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ خدمت به شهروندان کرمانی در پلتفرم "کرمان من" در حال انجام است، تاکید کرد: مرکز پژوهش های شهرداری راه اندازی شد و با هشت کارگروه کار خود را شروع کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان نیز در این نشست افزود: فرهنگسرای کوثر تبدیل به فرهنگسرای ویژه بانوان شده است.
عبدالرضا شیخ شعاعی ادامه داد: حمایت ویژه از متقاضیان ورزش محله ای، توسعه ورزش زورخانه ای، اکران تصاویر پهلوانان در بیلبوردها، حمایت ویژه از رویدادهای کوچک مقیاس، افزایش سرانه ورزش بانوان، برنامه ریزی برای افزایش مشارکت مردمی در طرح های مختلف، ضبط تاریخ شفاهی کرمان، استقرار دبیرخانه شهر ملی صنایع دستی، راه اندازی سامانه شهریار و احیای امکان تاریخی(میدان ارگ) از جمله اقدامات این معاونت بوده است.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز در نشست با اشاره به اینکه در بحث لکه گیری و آسفالت روزانه یک میلیارد ریال در سطح شهر کرمان هزینه می شود، افزود: امسال عقب افتادگی تعهدات شهرداری در بحث آسفالت انجام و دنبال می‌شود.
محمدرضا یحیی زاده با اشاره به اینکه سال آینده جهش خوبی در بحث پیاده رو سازی خواهیم داشت، گفت: در زمینه ترافیک ابر پروژه طرح جامع حمل و نقل شهری به زودی شروع می شود و نقشه راهی برای گره گشایی ترافیک های شهر کرمان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سال آینده فاز دوم پل شهدای خلبان آغاز خواهد شد، گفت: سال آینده اجرای تقاطع غیر همسطح شرف آباد نیز آغاز می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمان نیز در این نشست افزود : برای رفع زمان‌بر بودن صدور پروانه در شهر کرمان به سراغ صدور مجوز موقت شهرسازی رفتیم.
ریحانه السادات تهامی با اشاره به اینکه برای تسهیلگری در بافت فرسوده، بسته های تشویقی شفاف سازی شده است، گفت: تحقق پذیری طرح های عمران شهری از اهداف ما بود که در این راستا قرارداد پهنه بندی شهر کرمان را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر کرمان در حال تدوین است، گفت: این طرح رویکردی نوین و مساله محور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha