۴۴ زندانی در همدان همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب آزاد می شوند

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: همزمان با چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان آزاد می شوند.

یداله روحانی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز امیدواری کرد: با کمک خیران نیک اندیش بتوان دهه فجر امسال بیش از ۴۴ زندانی آزاد کرده و این عدد را تا ۶۰ نفر رساند.

وی اظهار داشت: اولویت ستاد دیه آزادی زندانیان با بدهی کمتر از ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، زنان سرپرست خانوار، بیماران، زندانیان مُسن و کم سن و سال است.

مدیرعامل ستاد دیه همدان اظهار داشت: شماری از زندانیان همزمان با ۱۳ رجب روز میاد امام علی (ع) از زندان های این استان آزاد می شوند.

روحانی منش بیان کرد: پویشی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد راه اندازی شده و تاکنون خواهران بسیجی واحد«سمیه» ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جمع آوری کردند.

وی گفت: هم اینک ۲۶۴ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۲۵۹ مرد و پنج زن در زندان های استان همدان به سر می برند که ۱۸۳ نفر به علت محکومیت های مالی، ۷۷ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، سه نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه و یک نفر به علت نفقه زندانی شدند.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: ۲۱۹ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۶ زن و ۲۰۳ مرد از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه با حمایت نیک اندیشان و کمک های مردمی از زندان های استان آزاد شدند که شامل ۱۷۴ محکوم مالی، ۳۸ زندانی مهریه، پنج زندانی ناشی از دیه و ۲ زندانی نفقه می شود.

روحانی منش با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۶۰۰ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال است، افزود: شاکیان پرونده به عنوان بزرگترین حامیان ستاد دیه، ۱۲۴ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال از بدهی زندانیان را بخشیدند و بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز توسط زندانیان تامین و به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش خاطرنشان کرد: مابقی بدهی این زندانیان از طریق «اعسار به تقسیط»، کمک پرداختی از سوی ستاد دیه، صندوق تامین خسارت های بدنی و پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات تامین و پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha