حدود سه میلیارد تومان در گلریزان برای آزادی زندانیان همدان کمک شد

همدان- ایرنا- دبیر ستاد دیه استان همدان گفت: خیران نیک اندیش حدود سه میلیارد تومان در جشن گلریزان ماه رمضان برای آزادی زندانیان این استان کمک کردند که از این محل هشت زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.

یداله روحانی منش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جشن گلریزان امسال، حج و زیارت ۲۸۵ میلیون تومان، جهاد کشاورزی ۲۲۴ میلیون تومان، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۲۰۰ میلیون تومان، یک پسر جوان ۱۰۶ میلیون تومان، استانداری ۱۰۰ میلیون تومان، فرمانداری همدان ۱۰۰ میلیون تومان و شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

دبیر ستاد دیه استان همدان گفت: برنامه این ستاد آزادی ۵۰ زندانی تا پایان اردیبهشت امسال است که برای تحقق این امر نیازمند هشت میلیارد تومان هستیم که امید می رود خیران نیک اندیش ستاد دیه را در این امر یاری دهند.

روحانی منش ادامه داد: ۳۱۱ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۶ زن و ۲۹۵ مرد سال ۱۴۰۱ با حمایت نیک اندیشان و کمک های مردمی از زندان های استان آزاد شدند که ۲۴۰ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۵۶ نفر برای پرداخت مهریه، ۹ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح و ۶ نفر نیز برای پرداخت نفقه زندانی شده بودند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۷۶ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان بود، افزود: شاکیان پرونده به عنوان بزرگترین حامیان ستاد دیه ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی زندانیان را بخشیدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این میزان بدهی نیز توسط زندانیان تامین و به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن درآمد زندانیان و خانواده آنها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی، بیش از ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مبلغ بدهی نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

به گفته وی، کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده های مالی و دیه هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و کمک پرداختی از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی ۴۸۰ میلیون تومان بوده همچنین ۹ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha