۳۰۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همدان نیاز است

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برای آزادی ۲۴۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان نیاز است.

یداله روحانی منش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۲۴۰ مرد و پنج زن در زندان به سر می برند که از این تعداد چهار نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه، ۱۷۴ زندانی مالی، ۶۵ زندانی مهریه و ۲ زندانی به علت ناتوانی در پرداخت نفقه زندانی شدند.

وی گفت: ۲۵۰ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۶ زن و ۲۳۴ مرد از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه با حمایت نیک اندیشان و کمک های مردمی از زندان های استان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: ۱۹۹ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۴۲ نفر برای پرداخت مهریه، هفت نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح و ۲ نفر نیز برای پرداخت نفقه زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی منش با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۶۷۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال بود، افزود: شاکیان پرونده به عنوان بزرگترین حامیان ستاد دیه ۱۲۶ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال از بدهی زندانیان را بخشیدند.

۳۰۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همدان نیاز است

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز توسط زندانیان تامین و به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن درآمد زندانیان و خانواده آنها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی، بیش از ۳۳۶ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال از مبلغ بدهی نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

به گفته وی، کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده های مالی و دیه ۱۰۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال و کمک پرداختی از سوی صندوق تامین خسارت های بدنی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده همچنین ۹۴ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha