بشیریان: تحریم وزیر ورزش زیر پا گذاشتن منشور المپیک است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: تحریم وزیر ورزش توسط اتحادیه اروپا ناقض جدایی ورزش از سیاست و زیر پاگذاشتن منشور المپیک است.

هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به تحریم وزیر ورزش و جوانان از سوی اتحادیه اروپا اظهار داشت: حمید سجادی از قهرمانان صاحب نام و موفق کشورمان است و متاسفانه شاهد دخالت اتحادیه اروپا در سیاست‌ها و برنامه‌های کشورمان هستیم. جای تعجب است کشورهای اروپایی که مدعی پایبندی به قانون و قانونمداری هستند، چنین تصمیماتی می‌گیرند و منشور المپیک را زیر پا می‌گذارند.

بشیریان با بیان اینکه ورزش جدا از سیاست و فرهنگ، نژاد و مذهب است، خاطرنشان کرد: ورزش نماد صلح و دوستی بین ملت‌هاست اما تبدیل به یک بازیچه برای غربی‌ها شده است و در سال‌های اخیر شاهد برخوردهای متفاوت و سیاسی فدراسیون‌های جهانی با کشورهای هستیم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تاکید کرد: با تمام این هجمه‌ها ما روی اصول خود پایبند هستیم و تصمیمی که اتحادیه اروپا گرفته اهمیتی آنچنانی ندارد و آنها شتاب زده عمل کردند و جدایی ورزش از سیاست را کاملا زیر سوال بردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha