۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85017642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 گلزار شهدای شهرستان تربت‌حیدریه غبارروبی شد

تربت‌حیدریه - ایرنا -گلزار شهدای تربت‌حیدریه روز پنجشنبه همزمان با دومین روز از دهه فجر در بهشت عسگری این شهرستان با حضور مردم و مسوولان عطر افشانی و غبارروبی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه در آیین غبارروبی گلزار شهدای این شهرستان گفت: یکی از شاخصه‌های مهم انقلاب اسلامی کشورمان تبدیل تهدید به فرصت بوده است.

علی اکبر کی‌پور افزود: اندیشه تبدیل تهدید به فرصت از سال ۱۳۴۱ توسط امام راحل و همزمان با نخستین قدم‌ها برای پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در فکر و ذهن ایشان جای داشت.

وی با بیان اینکه این نظریه بنیادین امروز هم مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بیان کرد: پیش از انقلاب برخی جریانات سیاسی وابسته به شرق و غرب هم قصد براندازی حکومت طاغوت را داشتند اما امام راحل با اتکا به باورهای دینی و اسلامی مردم و پشتوانه ملت؛ سرنگونی رژیم پهلوی را دنبال کردند.

 گلزار شهدای شهرستان تربت‌حیدریه غبارروبی شد

فرماندار تربت‌حیدریه در ادامه از وحدت به عنوان شاخصه دیگر نهضت امام خمینی یاد کرد و گفت: با وجود تبلیغات غربی‌ها مبنی بر ایجاد یک حکومت شیعی، امام راحل با تکیه بر وحدت شیعه و سنی نظام اسلامی را بنیان نهاد و امروز نیز مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت تاکید دارند.

کی‌پور با یادآوری احیای سنت‌های اسلامی به عنوان شاخصه دیگر ایدئولوژی امام راحل، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و واژه‌هایی همچون جهاد که در آن زمان میان مردم قدیمی و فراموش شده بود، توسط امام راحل احیا و در ذهن‌ها زنده و ماندگار شد.

وی گفت: امروز نیز وظیفه داریم به پیروی از مقام معظم رهبری که به تبیین و تفسیر آیات الهی تکیه و تاکید دارند، نسل کنونی را با فرهنگ اسلامی و ادبیات انقلاب آشنا سازیم.

تربت حیدریه از شهرهای پیشتاز انقلاب اسلامی است به گونه ای که در نهم دی ماه ۱۳۵۷ با قیام خونین مردم شهرستان ؛ حکومت مردمی به رهبری امام خمینی ۴۳ روز زودتر از سایر نقاط کشور در این خطه از خراسان رضوی به پیروزی رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha