فرماندار تربت حیدریه از پدر چهار شهید و جانباز دفاع مقدس عیادت کرد

تربت حیدریه - ایرنا - معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه از "علی اصغر کرمانی" پدر چهار شهید و جانباز دفاع مقدس عیادت و دلجویی کرد.

به گزارش شنبه ایرنا ؛ "علی اکبر کی‌پور" هنگام عیادت از پدر شهیدان و جانبازان غلامرضا، ابوالفضل، غلامحسین و علیرضا کرمانی گفت: تکریم و تجلیل ایثارگران و خانواده شهیدان وظیفه انسانی ، اسلامی و حتی اداری است که نسبت به آن اهتمام داریم.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین در جریان جزئیات درمانی پدر شهیدان و جانبازان کرمانی قرار گرفت.

علی اصغر کرمانی که به دلیل برخی نارسایی ها ۲ سال قبل یک پای خود را از دست داد هم اکنون تحت پرتودرمانی گلو و گردن قرار دارد و با ضعف قدرت تکلم نیز مواجه شده است.

پدر شهیدان کرمانی در این دیدار خلاصه ای از حضور خود در جبهه های جنگ تحمیلی برای روحیه دادن به رزمندگان اسلام و نیز حضور در معراج شهداء برای یافتن پیکر شهید جاویدالاثر ابوالفضل کرمانی را بیان داشت.

در این دیدار که عباس نجاتی مشاور فرماندار تربت حیدریه در امور ایثارگران نیز حضور داشت، حسین علیزاده رییس بنیاد شهید این شهرستان از آنچه که "روحیه قوی و شاداب" این پدر شهید نامید؛ به نیکی یاد کرد.

وی همچنین گفت: پدر شهیدان و جانبازان کرمانی همچنان با روحیه ایثارگری و خدمت به مردم منزل شخصی و محل کسب و کار خود را برای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی وقف عام کرده است و هم اکنون در خانه کوچک دیگری زندگی می کند.

به گزارش ایرنا استواریکم ارتش غلامرضا کرمانی متولد ۱۳۲۹ که ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با شروع حمله صدام حسین به ایران عازم جبهه های جنگ تحمیلی شد خرداد ماه ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی کرخه نور به شهادت رسید.

همچنین دانش آموز بسیجی ابوالفضل کرمانی متولد ۱۳۴۸ در بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه هنگام عملیات شناسایی و تخریب به محاصره نیروهای بعثی درآمده و به شدت زخمی شد که پس از مدتی احراز شهادت شد اما هنوز اثری از پیکر او پیدا نشده است.

ستوان سوم ارتشی غلامحسین کرمانی نیز در عملیات والفجر ۸ از ناحیه پا مجروح شد که ترکش های صدامیان هنوز در زانوی وی به جا مانده است.

بسیجی جانباز علیرضا کرمانی نیز در عملیات های مختلف دفاع مقدس ؛ مسوولیت های متعددی بر عهده داشته است.

تربت حیدریه در دوران دفاع مقدس حدود هزار شهید تقدیم میهن کرده است و این شهرستان زادگاه شهدای شاخصی همچون سردار عبدالحسین برونسی نیز هست.

جانباز ۷۰ درصد حمید بلوچ قرائی از کم سن و سال ترین رزمندگان دفاع مقدس اعزامی تربت حیدریه در سن ۱۳ سالگی نیز از جانبازان شاخص کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha