۱۰۱ پروژه عمرانی در مهاباد افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد گفت: ۱۰۱ پروژه عمرانی، آموزشی، خدمات، صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

حسن عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۵۶ پروژه با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که ۱۶ پروژه با ۸۰ میلیارد تومان هزینه در بخش شهری و ۴۱ پروژه نیز با ۱۹۸ میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی است.

وی ادامه داد: همچنین طی دهه مبارکه فجر ۳۸ پروژه با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی خواهد شد که ۳۷ پروژه با ۱۴۲ میلیارد تومان مربوط به بخش روستایی و سه پروژه با ۲۷ میلیارد تومان نیز مربوط بخش شهری است.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد با اشاره به پروژه های شاخص اظهار کرد: پروژه کارخانه قند با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خصوص و اشتغالزایی ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم جز پروژه های شاخص این دهه است.

عباسی گفت: همچنین در بخش کشاورزی نیز پروژه های قابل توجهی شامل کارخانه تولید رب و پوره میوه با ۲۳ میلیارد تومان هزینه و اشتغالزایی ۴۰ نفر و ۲ سردخانه با ۸۲ میلیارد تومان هزینه و ۱۵ نفر اشتغالزایی به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد اضافه کرد: علاوه بر افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی، امسال چندین برنامه فرهنگی در سطح شهرستان اجرا می‌شود و در این زمینه از ظرفیت اصحاب رسانه نیز برای پخش آیین‌های دهه فجر استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: این برنامه‌ها شامل غبارروبی و گلباران مزار شهدای گمنام دیدار و دلجویی از خانواده شهدا، نواختن زنگ انقلاب، یادواره شهدای انقلاب، جنگ شادی و مسابقات فرهنگی و ورزشی است.

برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در این شهرستان آغاز می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در طول ۴۴ سال گذشته همواره مورد هجمه دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است.

در دهه فجر سال گذشته نیز ۴۰ طرح عمرانی و تولیدی با بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان در مهاباد افتتاح و گلنگ‌زنی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha