درخواست تکراری اوکراین برای دریافت موشک‌های دوربرد

تهران-ایرنا- الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین با تکرار درخواست کی‌یف برای دریافت موشک‌های دوربرد گفت: اگر فرصت حمله از فاصله ۳۰۰ کیلومتری را داشتیم، ارتش روسیه قادر به دفاع نبود و شکست می‌خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، رزنیکوف در نشست مشترک دولت این کشور و کمیسیون اروپا که پنجشنبه در کی‌یف برگزار شد تاکید کرد: از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهیم کرد، زیرا نیروهای مسلح اوکراین اهداف کافی در سرزمین‌های اشغال شده اوکراین دارند.

وی با تاکید بر اینکه اوکراین حتی آماده است تا اهداف این موشک‌ها را با شرکای خود هماهنگ کند، افزود: کی‌یف برای پیروزی در این جنگ نیازمند این است که ابتکار عمل را در دست بگیرد و اجازه برنامه‌ریزی و هدایت عملیات جنگی را از روسیه سلب کند.

رزنیکوف به ویژه از شرکای اوکراین خواست تا در اسرع وقت به نصب دفاع موشکی کمک کنند و بر نیاز حیاتی کشورش به دریافت سامانه‌های پاتریوت (Patriot)، سامانه‌های ضدهوایی و ضدموشکی سام-تی (SAMP/T)، در اولین فرصت به همراه عرضه سامانه‌های جدید پدافند هوایی پیشرفته IRIS-T و NASAMS تاکید کرد.

وزیر دفاع اوکراین در این نشست، با تاکید بر نیاز کشورش به دریافت تانک‌ها و خودروهای زرهی، افزود: دریافت این تانک‌ها و خودروهای زرهی امکان ایجاد یک «مشت زرهی» برای شکستن دفاع روسیه را برای ما فراهم می‌کند.

وی همچنین به افزایش تعداد توپخانه، مهمات و تسلیحات مورد نیاز با قابلیت پیشی گرفتن و انهدام وسایل جنگ الکترونیک که نیروهای نظامی روسیه با وجود تحریم‌ها علیه این کشور از لحاظ این ادوات و تسلیحات دست برتر را نسبت به نیروهای نظامی اوکراین در اختیار دارند، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رزنیکوف در اوایل ماه ژانویه در مصاحبه‌ای جنجالی با تلویزیون اوکراین تصریح کرد: در نشست سران ناتو در مادرید در ژوئن ۲۰۲۲، به وضوح مشخص شد که در دهه آینده، فدراسیون روسیه تهدید اصلی برای اتحادیه اروپا به‌شمار خواهد آمد.

این مقام اوکراینی مدعی شد: اما امروز اوکراین این تهدید را از بین می‌برد. ما امروز ماموریت ناتو را انجام می‌دهیم. آنها خون خود را نمی‌ریزند بلکه این خون ما است که ریخته می‌شود و به همین دلیل است که آنها باید تسلیحات مورد نیاز را برای ما تهیه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha