رویکرد وزارت بهداشت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی و محروم است

همدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رویکرد و راهبرد اصلی این وزارتخانه و دولت سیزدهم توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی و محروم کشور است که یکی از راهکارهای مهم برای تحقق این مهم استفاده از ظرفیت خیرین و نیک اندیشان حوزه سلامت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ :"بهروز رحیمی" شنبه شب در همایش خیرین سلامت در شهرستان ملایر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت ظرف چند سال آینده با استفاده از توان و ظرفیت خیران و نیکوکاران، وضعیت نقاط مرزی و محروم متفاوت خواهد بود.

وی مجمع خیرین سلامت را یک مجمع غیر سیاسی دانست و بیان کرد: این مجمع برای مردم شانیت و احترام قائل است و چنانچه ما به عنوان سیاستگذار در مجموعه سلامت، برنامه‌ریزی‌های درستی برای آیندگان نداشته باشیم، باید پاسخگو باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه خیران باید در حوزه سلامت اجتماعی ورود کنند، ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان برای تکمیل پروژه‌های خیّرساز، در کنار خیران و نیکوکاران است.

رحیمی ملایر را یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه خیّران سلامت دانست و گفت: این شهرستان در حوزه وجود خیران و نیکوکاران سلامت به بلوغ رسیده و همواره برای اجرای طرح‌های بزرگ بهداشتی و درمانی تلاش کرده است.

رویکرد وزارت بهداشت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی و محروم است

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت این شهرستان اتفاقات بزرگی را طی سال‌های اخیر رقم زده است، ادامه داد: در این مسیر نورانی باید اتفاقات بزرگ‌تری رقم بخورد و هر کسی به هر نحوی برای خوشحالی مردم تلاش کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: باور داریم که با عزم راسخ خیّران و نیکوکران در آینده‌ای نزدیک مرکز جامع سرطان در ملایر اه‌اندازی و بار بیماری در این شهرستان کم خواهد شد.

رحیمی گفت: رویکرد دولت سیزدهم و وزارت بهداشت و درمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و استفاده از ظرفیت خیّران و نیکوکاران برای رشد و توسعه حوزه سلامت و بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز کار خیران را کاری ماندگار و ارزشمند دانست و اظهار داشت: در مسیر بخشندگی کار خیر حتی اگر خُرد هم باشد، آن کار بزرگ است و نزد خداوند دارای ثواب است.

"محمدمهدی مجذوبی" افزود: امروز کشور ما با مشکل بزرگی در حوزه جمعیت مواجه شده و جمعیت کشور به سرعت به سمت پیری می‌رود و که باید جامعه و مردم را نسبت به این خطر بزرگ آگاه کنیم.

وی خواستار ایفای نقش خیّران در این حوزه شد و ادامه داد: پیشگیری از دیگر اولویت‌های مهم حوزه بهداشت و درمان است و تنها هفت درصد از بودجه سلامت در ادوار مختلف در حوزه پیشگیری هزینه می‌شود.

رویکرد وزارت بهداشت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی و محروم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه با وفاق ملی و اجتماعی باید در حوزه پیشگیری از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: دانشگاه عوم پزشکی همدان در این زمینه هدف‌گذاری خود را انجام داده و همدان جزء استان‌هایی است که در حوزه مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی خوش درخشیده است.

مجذوبی جذب خیّران را یکی از این اقدامات برشمرد و افزود: افزود: خیران به صورت حقیقی، شخصی و حقوقی با ورود شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، ادارات و ارگان‌ها یاریگر حوزه بهداشت و درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه با کمک خیّران در زمینه‌های ساخت بیمارستان و مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های اورژانس، تجهیزات بیمارستانی، مددکاری در قالب بیمارستان‌ها و اهدای عضو گام‌های خوبی برداشته‌ایم، بیان کرد: بیش از ۲ هزار خیّر در استان همدان با ما همکاری می‌کنند که خیران درون استان، خارج از استان و حتی خارج از کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه نیازهای زیادی در بخش درمان داریم، گفت: نیاز است با توجه به اعتبارات کمی که در حوزه دولتی در بخش سلامت اختصاص پیدا می‌کند، خیران در تجهیز بخش‌های درمانی و زیر ساخت‌های حوزه سلامت بیشتر ورود پیدا کنند.

رویکرد وزارت بهداشت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی و محروم است

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر نیز اظهار داشت: این مجمع یک نهاد مردمی است و تاکنون رشد روزافزونی را برای ارائه خدمت‌رسانی به مروم در حوزه احداث و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی و خرید تجهیزات پزشکی و درمانی داشته است.

"عباس آذرهمایون" وجود وحدت و همدلی را عامل این رشد و توسعه در شهرستان دانست و افزود: خرید تجهیزات و توسعه اماکن و مراکز بهداشتی و درمانی پاسخگوی نیازمندی‌های مردم نیست و این خلاء در حوزه بهداشت و درمان باید توسط خیّران و متمکنین و نهادهایی همچون اوقاف و امور خیریه رفع شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله مجمع خیرین سلامت ملایر، بیان کرد: در این مدت اعتماد مردم به این نهاد جلب شده و موفق شدیم کمک‌های خوبی برای کمک به حوزه بهداشت و درمان و کمک به بیماران نیازمند جذب کنیم.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: در حال حاضر با کمک و همراهی خیّران و نیکوکاران پروژه‌هایی همچون مرکز آنژیوگرافی، همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) و اورژانس بیمارستان مهر را در دست اجرا داریم.

آذرهمایون با اشاره به احداث پاسگاه فورست‌های پزشکی خیابان طالقانی توسط خیّر ملایری "غلامرضا کیوان"، افزود: دانشگاه عوم پزشکی همدان و وزارت بهداشت و درمان همواره توجه ویژه‌ای ببه تکمیل پروژه‌های خیّرساز این شهرستان دارد.

به گفته وی، هیچ پروژه خیّرسازی در ملایر نیست که معطل مانده باشد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر همچنین به خدمات ارزنده واحد مددکاری این مجمع در جذب کمک‌های خیّران و پیگیری نیازهای بیماران نیازمند و صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فرهنگ اهدای عضو در این شهرستان نهادینه شده است.

آذرهمایون ادامه داد: با کمک شهرداری ملایر قطعه‌ای در آرامستان بهشت هاجر برای اهدا کنندگان عضو به عنوان قطعه نام‌آوران اختصاص داده شد.

رویکرد وزارت بهداشت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی و محروم است

وی اختصاص رشته‌های فوق تخصصی و هیات علمی را لازمه ایجاد دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان یک ضرورت دانست و اظهار داشت: مردم این شهرستان باید با راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی، هر چه بیشتر از خدمات فوق تخصصی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا؛ در این همایش از خیّران سلامت و مددکاران مجمع خیرین سلامت شهرستان تجلیل به عمل آمد.

همزمان با ولادت باسعادت حضرت علی(ع) و روز پدر، ششمین همایش نکوداشت خیرین سلامت شهرستان ملایر با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان و خیران سلامت برگزار شد.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰ خیر نیک‌اندیش به طور مستمر مساعدت‌های مالی خود را به مجمع خیران سلامت ملایر دارند و روز به روز شمار خیران برای کمک‌های مالی رو به افزایش است.

شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی با حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha