مجوز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر دستاورد سفر استانی رئیس جمهور

همدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در سی‌اُمین سفر استانی رئیس جمهور به استان همدان، مجوز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم این سفر صادر شد و هم اکنون با حمایت فرماندار ملایر، زمین مورد نیاز برای احداث این بیمارستان جانمایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "کریم میرزایی" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بیمارستان یک بیمارستان تخصصی است و می‌تواند تمامی نیازهای درمانی جنوب استان را برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی ملایر نیز در دست ساخت است، افزود: این بیمارستان که با کمک خیر ملایری "حاج حسن توکلی" در حال احداث است، بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و وزیر بهداشت و درمان با اختصاص تجهیزات این بیمارستان موافقت کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ضمن تقدیر از پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان ملایر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، ادامه داد: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در حال حاضر قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و به برکت انقلاب و نظام، خدمات قابل ملاحظه‌ای به مردم ارایه می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه ملایر ترومای جنوب استان است و شهرهای جنوبی و برخی شهرهای استان‌های همجوار از خدمات درمانی ملایر استفاده می‌کنند، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی فعال در این شهرستان داریم و تمامی خدمات درمانی جز جراحی قلب در این شهرستان به ویژه در بیمارستان امام حسین(ع) انجام می‌شود.

راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی؛ سال ۱۴۰۲

وی یادآور شد: نخستین بیمارستان ملایر با ۲۵ تخت سال ۱۳۰۵ توسط واقف بزرگ ملایری شادروان سیف‌الدوله در پارک و دومین بیمارستان با ۱۲۲ تخت سال ۱۳۲۲ توسط خیّر ملایری شادروان فخرالحاجیه احداث و خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: به برکت خدمات نظام و انقلاب، سال ۱۳۷۴ بیمارستان امام حسین(ع) با ۲۲۰ تخت احداث و تمامی خدمات درمانی جز حراجی قلب در این بیمارستان با وجود پزشکان متخصص و مجرب به مردم ارایه می‌شود.

میرزایی از راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ساختمان این مرکز توسط خیّر ملایری با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

وی با اشاره به فرسودگی بیمارستان امام حسین(ع) و کمک خیران برای بازسازی این بیمارستان، اظهار داشت: بخش‌های مختلف این بیمارستان توسط خیّران نوسازی شد و هم اکنون اتاق عمل این بیمارستان با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در حال بازسازی است و تعداد اتاق عمل از چهار به هشت اتاق افزایش می‌یابد.

اولین مرکز غربالگری سرطان در ملایر راه‌اندازی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر همچنین به بازسازی کامل تاسیسات بیمارستان امام حسین(ع) با ۹ میلیارد تومان اشاره و بیان کرد: کتابخانه با یک‌ازار جلد کتاب آموزشی در این بیمارستان راه‌اندازی شد و در صدد تبدیل بیمارستان‌های ملایر به بیمارستان آموزشی هستیم.

میرزایی درباره بیمارستان ۱۲۶ تختخوابی مهر ملایر نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده مرکز غربالگری سرطان به عنوان تنها شهرستان استان همدان در این بیمارستان راه‌اندازی شد.

وی راه‌اندازی درمانگاه دیابت با تجهیزات به‌روز را از دیگر اقدامات در بیمارستان مهر عنوان و بیان کرد: در حال حلضر توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان مهر با کمک خیّر ملایری مرحومه دکتر عاملی در حال تکمیل است و تجهیزات آن نیز خریداری و به‌زودی وارد شهرستان می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تاکید کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانی جمعیت، مرکز نازایی و ناباروری بیمارستان مهر در دست اجرا است و تجهیزات آن خریداری و پزشکان متخصص این حوزه نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

میرزایی فعالیت بخش زایمان پیشرفته(LDR) در بیمارستان مهر را از دیگر اقدامات در این حوزه برشمرد و افزود: در صدد احداث همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین(ع) با ۱۲ اتاق با کمک خیر ملایری هستیم و ۱۰ دستگاه دیالیز با تجهیزات پیشرفته برای درمانگاه دیالیز این بیمارستان خریداری شد.

به روزرسانی تجهیزات مراکز بهداشتی با ۶ میلیارد تومان اعتبار

وی همچنین به تلاش‌های شبانه‌روزی بهورزان حتی در دورترین نقاط روستایی این شهرستان و خدمات مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت اشاره کرد و گفت: شبانه‌روزی شدن درمانگاه اسلامشهر آق‌گل یکی از دغدغه‌های ما بود که با پیگیری‌های مستمر این امر محقق شد و رضایت‌مندی مردم را به همراه خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: تمامی تجهیزات پزشکی مراکز بهداشتی این شهرستان با ۶ میلیارد تومان اعتبار به‌روزرسانی شد.

میرزایی به فعالیت ۲۶ مرکز جامع سلامت، ۹۰ خانه بهداشت، ۱۰ پایگاه بهداشت، احداث ۲۷ ساختمان جدید خانه بهداشت و اضافه شدن ۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر جاده جوزان و شهر ملایر اشاره و بیان کرد: تعداد پایگاه فوریت‌های پزشکی این شهرستان از ۱۰ مورد به ۱۲ پایگاه اضافه شد.

وی در ادامه به ارتقای رشته‌های دانشکده پرستاری ملایر به ارتقای آن به دانشکده علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در صدد ارتقای هر چه بیشتر رشته‌های این دانشکده هستیم و در حال حاضر رشته‌های پرستاری، بیهوشی و فوریت‌های پزشکی در این دانشکده فعال است و کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس نیز به این رشته‌ها اضافه خواهد شد.

اخذ رشته کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس در ملایر

مدیر شیکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به شیوع پیک هشتم کرونا، خواستار تزریق دُز یادآور واکسن توسط مردم شد و تاکید کرد: در تمامی مراکز بهدداشتی این شهرستان واکسیناسیون انجام می‌شود از نظر تجهیزات پزشکی، دارو و واکسن کرونا در شهرستان هیچ مشکلی نداریم.

میرزایی ادامه داد: سال گذشته ۹۰ فقره وام قرض‌الحسنه به بیماران صعب‌العلاج داده شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۱۰ فقره وام با مبلغ ۵۰ میلیون تومان به بیماران سخت درمان و زوج‌های نابارور اعطا شد.

وی همچنین کلینیک فوق تخصصی امید را ظرفیتی ویژه در حوزه درمان این شهرستان عنوان کرد و افزود: روزانه حدود ۷۰۰ بیمار به این کلینیک مراجعه می‌کنند و پزشکان متخصص در تمامی رشته‌ها به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی غرضی و کلینیک تخصصی امید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha