ساخت بیمارستان هزار تختخوابی همدان حدود چهارهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به ضرورت جانمایی مناسب برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی همدان گفت: ساخت این بیمارستان بر اساس برآورد اولیه رقمی حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: باید سعی کنیم از روش های مختلف برای تامین منابع مالی این بیمارستان اقدام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه بهداشتی و درمانی این استان افزود: باید جنبه های مختلف از جمله مسیرهای تردد منتهی به بیمارستان در نظر گرفته شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به جلسات برگزار شده برای خدمات ستاد سفر در استانداری همدان و ایمنی سازی راهها و ایجاد ایستگاههای نوروزی برای خدمات دهی به مسافران ادامه داد: آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی ایجاد شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان نیز گفت: در سال جاری ۶ میلیارد تومان نذورات برای بازسازی عتبات از سوی مردم اهدا شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

«علی بادامی» با اشاره به اینکه ملکی در شهرستان رزن به نام حاج قاسم سلیمانی برای پذیرایی از زائران اهدا و وقف شده است، افزود: سه قالی در لالجین برای عتبات بافته شده است که ارزش بیش از چهار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بیش از یکصد نفر از استان همدان کارهای مربوط به ساخت و ساز در عتبات عالیات را به صورت رایگان انجام می دهند ادامه داد: طرح «نورباران» با هدف خرید و جمع آوری قرآن و اهدای آن به مناطق محروم استان امسال اجرا می شود.

بادامی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ جلسه قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان در استان همدان برگزار و حضور تشکل های مردمی در برگزاری این جلسات حتی در روستاها تاکید شد.

رشته های میراث فرهنگی و گردشگری در دانشگاه بوعلی همدان ایجاد شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بحث تاسیس دانشکده طب سنتی در همدان پیش از این مطرح شده است گفت: مقرر شده است که رشته های میراث فرهنگی و گردشگری در دانشگاه بوعلی همدان ایجاد شود.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: با توجه به تقارن سال جدید با ماه مبارک رمضان حفظ شعائر اسلامی و ملی در برگزاری مراسم سال نو مورد تاکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: در طب سینایی قرائت های مشترک وجود ندارد و ضروری است که هر اقدامی در راستای راهبردهای ملی وزارت بهداشت تعریف و اجرا شود.

«محمد مهدی مجذوبی» با اشاره به اینکه ۴۰ پزشک طب سنتی و پنج متخصص در این زمینه داریم، ادامه داد: در حال گفت وگو با سرمایه گذار برای راه اندازی طرحهای مربوط به طب سنتی در استان همدان هستیم.

طرح احداث بیمارستان هزار تختخوابی شهر همدان با توجه به ظرفیت های ویژه بهداشتی و درمانی این استان و در راستای تبدیل به قطب درمانی و پزشکی غرب کشور، قرار است عملیاتی و اجرایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha