روند پرشتاب توسعه روستاهای مازندران با تزریق ۲۲۳ میلیارد تومان به دهیاری‌ها

ساری - ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: توسعه روستاهای مازندران با تزریق ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها در یکسال گذشته با اراده دولت سیزدهم روند پرشتابی گرفته است.

علی اصغر احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان مازندران سه هزار و ۷۰۰ روستا وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۷ روستا دارای دهیاری هستند.

وی خاطر نشان کرد: با اراده دولت سیزدهم با طی شدن مراحل گزینش و صدور احکام تمامی دهیاران استان ابقاء شدند و نظارت های خوبی بر عملکرد این مدیران حوزه روستایی انجام می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان این که، در دهه مبارک فجر امسال ۱۹۲ طرح اقتصادی و عمرانی روستایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، گفت: این طرح ها در بخش زیرساختی، آبرسانی و همچنین تکمیل ساختمان های کاری دهیاری ها است.

روند پرشتاب توسعه روستاهای مازندران با تزریق ۲۲۳ میلیارد تومان به دهیاری‌ها

توانمند سازی ۵۰۰ روستا در دستور کار

احمدی با بیان این که، استاندار مازندران در جلسات مختلف تاکید زیادی بر توانمند سازی روستاها دارد، افزود: به این منظور توانمندسازی و احیای تولید و اشتغال در ۵۰۰ روستای مازندران با حمایت های دولت در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: استانداری مازندران آماده همکاری با هر فعالان اقتصادی که در مناطق روستایی درصدد راه اندازی واحدتولیدی است، می باشد.

تدوین سامانه جامع بانک اطلاعاتی روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: در دهه مبارک فجر امسال سه نرم افزار در ارتباط با سامانه جامع بانک اطلاعاتی روستاهای مازندران رونمایی خواهد شد که با اجرایی این طرح علاوه بر کاهش کاغذبازی های اداری، یک روستایی برای اخذ یک مجوز کیلومترها رنج سفر به شهر را تحمل نخواهد کرد.

روند پرشتاب توسعه روستاهای مازندران با تزریق ۲۲۳ میلیارد تومان به دهیاری‌ها

اضافه شدن ۱۵ دستگاه حمل زباله به ناوگان روستایی

احمدی با بیان این که، جمع آوری زباله با توجه به گردشگر پذیر بودن مناطق روستایی استان با جدیت در دستور کار است، گفت: به این منظور با پیگیری های انجام شده ۱۵ دستگاه خورو حمل زباله به ناوگان روستایی استان اضافه شد.

وی تصریح کرد: همچنین برای تسهیل امور در این ارتباط ۸۰۰ وسیله نقلیه ای که در خدمت دهیاری های استان بود برای حمله زباله هم استفاده خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران تصریح کرد: از تمام گردشگران و شهروندانی که در مناطق روستایی استان تردد می کنند می خواهیم که نسبت به حفاظت از محیط زیست بکوشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha