بازیابی توان حرکتی دست با کمک پوشیدنی رباتیک نرم

تهران- ایرنا- تیمی از محققان یک فناوری پوشیدنی رباتیک نرم طراحی کرده‌اند که قادر است به طور چشمگیری به حرکت دست و شانه در افراد مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک کمک کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبگاه مِدیکال اِکسپرس، حدود ۳۰ هزار نفر در آمریکا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) مبتلا هستند. این بیماری که به‌عنوان بیماری لو گهریگ نیز شناخته می‌شود، یک بیماری تحلیل‌بَرنده عصبی است که به سلول‌های مغز و نخاع که برای حرکت لازم هستند، آسیب می‌رساند.

کانِر والش (Conor Walsh)، یکی از محققان تیم پژوهشی دانشکده مهندسی و علوم کاربردی جان اِی پالسون و بیمارستان عمومی ماساچوست در آمریکا، می‌گوید: این پژوهش به ما امیدواری می‌دهد که فناوری پوشیدنی رباتیک نرم ممکن است کمک کند دستگاه‌های جدیدی را طراحی کنیم که با استفاده از آن‌ها توانایی‌های عملکردی اندام افراد مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و سایر بیماری‌هایی را که حرکت بیماران را از بین می‌برند، بازیابی کنیم.

نمونه اولیه کمکی نرم، مبتنی‌بر پارچه‌ است و به صورت بی‌سیم، به‌وسیله باتری تغذیه می‌شود.

بازیابی توان حرکتی دست با کمک پوشیدنی رباتیک نرم

یکی از محققان می‌گوید: این فناوری در اصل بسیار ساده است. یک پیراهن با چند محرک بادکنک‌مانند زیر بغل. بادکنک تحت فشار به کسی که آن را می‌پوشد، کمک می‌کند با نیروی جاذبه مبارزه کند تا دست و شانه خود را حرکت دهد.

اعضای تیم پژوهشی امیدوار هستند این فناوری، زندگی مردم را بهبود دهد؛ اما کار آن‌ها هنوز در مرحله پژوهش است و چندین سال با معرفی یک محصول تجاری فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha