بیمه سلامت کرمانشاه امسال حدود ۱۳ میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه کرد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماران صعب العلاج از نیمه دوم سال‌جاری گفت: در این مدت بیمه سلامت کرمانشاه ۱۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای درمان سرپایی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای درمان بستری بیماران صعب العلاج استان هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «رضا تحویلیان» روز دوشنبه در نشست خبر با گرامیداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی؛ به بیمه رایگان ۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: یکی از آرمانها و ارزش های نهایی نظام این است که هموطنان در زمان بیماری و مریضی به فرموده مقام معظم رهبری هیچ دغدغه ای برای هزینه درمانی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا دولت سیزدهم خدمات درمانی فوق العاده در بحث پوشش رایگان بیماران صعب العلاج، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و دیگر اقشار جامعه و هرکسی که بیمه درمانی ندارد؛ در دستور کار قرار داده که در دنیا این خدمات پزشکی و درمانی بی نظیر است.

تحویلیان در ادامه از نشان دار شدن پرونده درمانی ۱۹ هزار و ۴۵۱ بیمار برای دریافت خدمات درمانی رایگان در قالب صندوق بیماران صعب العلاج، زوج های نابارور و همچنین توابخشی مددجویان بهزیستی در سامانه بیمه سلامت استان کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی صندوق بیمه بیماران صعب العلاج بیمه سلامت از نیمه دوم امسال؛ تاکنون به ۱۲ هزار و ۶۶۹ بیمار در استان کرمانشاه خدمات درمانی سرپایی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و به تعداد ۱۵۲ نفر خدمات درمانی بستری با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارایه شده است.

بیمه سلامت کرمانشاه امسال حدود ۱۳میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه کرد

بیمه سلامت خدمات رایگان توابخشی به مددجویان بهزیستی ارایه می کند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود؛ از تفاهم نامه بین بیمه سلامت با اداره کل بهزیستی استان خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم نامه بیمه سلامت ۵۹ نوع خدمات توابخشی مانند گفتار درمانی، شنوایی سنجی، پروتز و دیگر موارد را به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان با نشاندار شدن پرونده آنها به صورت اتوماتیک ارایه می دهد.

تحویلیان افزود: اگر مددجویان بهزیستی برای درمان توانبخشی خود به مراکز درمانی خصوصی نیز مراجعه کنند، به شرط رعایت نسخه نویسی الکترونیکی تا ۷۰ درصد هزینه های آنها را بیمه سلامت متقبل می شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مراکز درمانی که با بهزیستی طرف قرارداد دارند با بیمه سلامت نیز قرار داد ببنند تا خدمات گسترده تر و بهتری به مددجویان این نهاد حمایتی ارایه شود.

تحویلیان همچنین بیان داشت: در حال حاضر بیش از هزار مرکز درمانی اعم بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز تصویربرداری، کلینک و پارکلینک های درمانی، مطب های پزشکی و داروخانه با بیمه سلامت در سطح استان کرمانشاه قرار داد دارند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر بیمه سلامت استان کرمانشاه به هیچ مرکز درمانی خصوصی و دولتی بدهکار نیست و تمام هزینه های مراکز درمانی را به روز پرداخت می کند.

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای درمان زوج های نابارور استان هزینه شده است

تحویلیان در ادامه از پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه درمان زوج های نابارور استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: اکنون ۹۱۰ زوج نابارور در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند و ۹۰ درصد هزینه های تشخیص، درمان و آزمایش آنها را بیمه سلامت پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه حمایت از زوج های نابارور را در راستای سیاست حمایت از جوانی جمعیت دانست و افزود: زوج ها ناباروری که پرونده آنها نشان دار شده تا سه بار در سال می توانند برای درمان از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

تحویلیان همچنین گفت: در حال حاضر ۲ مرکز معتضدی و جهاد دانشگاهی برای ارایه خدمات درمانی به زوج های نابارور با بیمه سلامت استان کرمانشاه همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۳ درصد مردم استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند گفت: هر کسی که فاقد بیمه درمانی است می تواند تا سه ماه از بیمه سلامت رایگان استفاده کند تا اطلاعات آزمون وسع سنجی او بیایید؛ و بعد از آن طبق دهکی که قرار دارد می تواند حق بیمه خود را پرداخت کند.

بیمه سلامت کرمانشاه امسال حدود ۱۳میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه کرد

تمام پزشکان و مراکز درمانی باید با بیمه سلامت همکاری کنند

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه این بیمه با وزارت بهداشت و نظام پزشکی مبنی بر الزام همکاری تمام مراکز درمانی و پزشکی با بیمه سلامت گفت: طبق این قرارداد همه مطب های پزشکی و مراکز درمانی باید با بیمه سلامت همکاری کنند و گرنه نظام پزشکی و علوم پزشکی پروانه فعالیت آنها را تمدید نمی کند.

وی در پاسخ به اینکه برخی از پزشکان متخصص و فوق تخصص از ارایه خدمات الکترونیکی مانند نسخه نویسی به بهانه مختلف سرباز می زنند؟ گفت: یکی از مهمترین مشکلات بیمه شدگان این است که به حقوق خود آگاه نیستند و اگر با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند و این گونه موارد را گزارش دهند و یا آنها بخواهند حتما از طریق نسخه نویسی الکترونیکی استفاده کنند مشکلی پیش نخواهد آمد و در آینده با مطب ها و مراکز درمانی متخلف در زمان صدور پروانه برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha