فیلم/بیمه سلامت کرمانشاه ۸.۵ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص را پرداخت کرد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ پرونده بیماران خاص و صعب‌العلاج استان در سامانه ثبت شده است، گفت: ۱۳ میلیارد تومان سند ارائه شده این بیماران دریافت شده که در سال گذشته ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی هم به زودی پرداخت می‌شود.

«رضا تحویلیان» با حضور در دفتر ایرنا مرکز کرمانشاه گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای پرداخت هزینه درمان بیماران خاص دارد بطوریکه در دولت قبل فقط پنج بیماری از پوشش بیمه ای برخوردار بود اما در این دولت ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه ای قرار دارد و هزینه های آن به بیماران پرداخت می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۲۹ هزار نفر از جمعیت استان بیمه هستند، گفت: در سال گذشته به یک هزار و ۲۶۲ مرکز و موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت، یک هزار میلیارد و ۶۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی درمان زوج های نابارور را یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت در جهت رشد و جوانی جمعیت عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: تا به امروز هزار و ۱۰۰ زوج نابارور استان نشان دار شده اند که سال گذشته هم ۲ میلیارد تومان معادل ۹۰ درصد از هزینه های درمان آنها پرداخت شد.

دکتر تحویلیان از صدور ۱۰۰ درصدی نسخه های الکترونیک در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته چهار میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۸ نسخه الکترونیک در استان صادر شده است و این در حالی است که ۲۰۱ هزار و ۶۴۰ سند بستری هم به صورت الکترونیک صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمه سلامت کسانی را که هیچ گونه بیمه ای نداند را به صورت رایگان سه ماه بیمه می کند گفت : اداره کل بیمه سلامت استان واقع در خیابان کسری و همچنین ۳۱ دفتر پیشخوان دولت در استان هم جوابگوی مراجعه کنندگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha