۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان تخصیص شد.

داوود خدابنده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری بجنورد، سالن ۲ هزار نفری اسفراین و سال سه هزار نفری شیروان هزینه می شود.

وی افزود: در سفر رییس جمهور به استان ۲۷۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی استان تخصیص یافت که از این میزان اعتبار۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل سالن ۶ هزار نفری بجنورد و ۸۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل سالن های ورزشی در شیروان و اسفراین در نظر گرفته شده است.

خدابنده ادامه داد: همچنین ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع چند منظوره ورزشی بانوان و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل استخرهای فاروج و گرمه هزینه می شود.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: شاخص ترین طرح های نیمه تمام ورزشی در خراسان شمالی، سالن ۶ هزار نفری بجنورد است که حدود ۱۳ سال قبل در دست اجرا قرار گرفت و اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: سالن ۲ هزار نفری اسفراین با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سالن سه هزار نفری شیروان نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌های ورزشی مطرح استانٰ است که ساخت آنها از سال ۸۹ آغاز شده است.

براساس آخرین آمارها میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر ۱۰۲ سانتی متر است که این رقم در استان خراسان شمالی ۵۲ سانتی متر است.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۲۱۸ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمالشرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha