۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85021970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده یک هزارو ۵۴۶ نانوایی متخلف البرز به تعزیرات حکومتی ارجاع شد

کرج - ایرنا - معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی البرز از تشکیل برای یک هزارو ۵۴۶ نانوایی های متخلف در این استان خبرداد و گفت : از هرگونه تخلف صنفی چشم پوشی نخواهد شد.

سعید نوراللهی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این واحدهای متخلف امسال از بین یک هزارو ۵۷۸ مورد بازدید کارشناسان تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان شناسایی شدند.

وی اضافه کرد:بیشترین تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه توزیع بوده است .

نوراللهی درخصوصی وضعیت سهمیه آرد در استان البرز گفت: طبق اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی کمبودی درخصوص آرد در این استان وجود ندارد و با نظارت های صورت گرفته آرد تخصیص یافته به نانوایی ها کافی است .

وی اضافه کرد: برخی نانوایی های متخلف اقدام به فروش آرد خارج از شبکه می کنند که تصورمی شود کمبود آرد وجود دارد درحالی که با پایش های صورت گرفته کمبودی در این زمینه وجود ندارد .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آزاد شدن قیمت آرد برخی از این شرایط سوءاستفاده کرده و هر کیسه آرد را تا ۷۰۰ هزار تومان به فروش رساندند که بیش از ۱۵ برابر نسبت به قیمت قبل بوده است .

معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی البرز اظهارامیدواری کرد که با اقدامات دولت در زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه آرد خانگی، شرایطی برای پیشگیری از تخلفات ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال بالاترین درصد تخلفات صنفی استان البرز مربوط به نانوایی ها بوده که بیش از ۹ میلیارد تومان جریمه شدند.

نوراللهی افزود: یکی از گلایه های نانوایی ها عدم افزایش نرخ نان طی ۲ سال گذشته است که هزینه تمام شده آنها با درآمد حاصله همخوانی ندارد .

معاون اجرایی اداره کل تعزیزات حکومتی استان البرز درخصوص برخی نانواهایی که فروش کمتری دارند اما متاسفانه از کارت های متفرقه استفاده می‌کنند نیز گفت: مدتی است که سیستم جدید کارتخوان که تحت نظارت بانک سپه در نانوایی های کل کشور مستقر شده فروش نان ازاین درگاه صورت می گیرد.

استان البرز حدود سه هزار واحد نانوایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha