۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85023223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان تابستان امسال ۱۷۸ دستگاه تانک به اوکراین ارسال می‌کند

تهران-ایرنا- روزنامه آلمانی اشپیگل روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آلمان با ارسال ۱۷۸ دستگاه تانک لئوپارد ۱ به اوکراین تا تابستان سال جاری موافقت کرده است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری “تاس”, شورای امنیت فدرال آلمان متشکل از صدراعظم، وزیران خارجه، کشور، دفاع، دارایی، اقتصادی و دادگستری در اوایل هفته جاری با ارسال ۱۷۸ دستگاه تانک لئوپارد ۱ به اوکراین موافقت کرده است.
انتظار می‌رود اولین دسته از تانک‌ها تابستان امسال به اوکراین برسد وسایر تانک‌های آلمانی تا سال ۲۰۲۴ در اختیار کی یف قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا, آمریکا و آلمان بعد از چند هفته فشار از سوی اوکراین و سایر متحدان غربی‌اش در زمینه ارسال تانک به اوکراین توافق کردند. پوتین و مقام‌های کرملین پیوسته غرب را به دلیل حمایت از کی‌یف مورد انتقاد قرار داده‌اند.

پیش‌تر کی‌یف هم زمان با تلاش‌های زیاد مسکو برای پیشرفت بیشتر در شرق اوکراین، توانسته بود از ۱۲ کشور غربی قول ارسال تانک‌های رزمی برای دفع حملات نیروهای روسیه را دریافت کند.

دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین گفته بود که دولتش انتظار دارد در نخستین مرحله، میان ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک ساخت غرب از ۱۲ کشور دریافت کند که شامل لئوپارد ۲ ساخت آلمان، چلنجر ۲ ساخت انگلیس و "ام یک آبرامز" ساخت ایالات متحده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha