۳۳ پروژه برق در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ پروژه شرکت برق شهرستان بویراحمد با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، در هشتمین روز از دهه فجر با حضور معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه های حوزه برق شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

محمد مرادی روز چهارشنبه در آئین افتتاح طرح های بویراحمد اظهار کرد: تعداد پروژه های افتتاحی ۲۰ مورد با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان و تعداد پروژه های کلنگ زنی ۱۳ مورد با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان هستند.

وی با بیان اینکه پروژه سیم به کابل خودنگهدار به نمایندگی از ۳۳ پروژه به طول ۶ کیلومتر افتتاح شد تصریح کرد:طول اصلاح شبکه فشار متوسط در این طرح، یک و نیم کیلومتر است.

سیمای برقرسانی در کهگیلویه و بویراحمد

قبل و بعد از انقلاب اسلامی مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد می گوید: تعداد مشترکین برق استان پیش از انقلاب ۱۸ هزار نفر بوده اند و پس از انقلاب به ۲۸۸ هزار مشترک رسیده است.

محمد مرادی افزود: تعداد روستاهای برقدار شده قبل از انقلاب ۳۰ روستا بوده و پس از انقلاب به یک هزار و ۷۹۸ روستا رسیده است و قبل از انقلاب هیچ نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی در استان وجود نداشته اما اکنون ۸۵ مزرعه تولید برق وجود دارد. وی تاکید کرد: طول شبکه فشار متوسط ۱۰۶ کیلومتر بوده که اکنون به پنج هزار و ۶۰۴ کیلومتر رسیده و طول شبکه فشار ضعیف هوایی توزیع ۶۲۶ کیلومتر بوده اما اکنون به سه هزار و ۷۲۳ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد ترانسفورماتورهای توزیع هم ۸۸ مورد بوده و حالا ۹ هزار و ۷۲۴ دستگاه است و انرژی مصرفی در آن دوران ۴۶ هزار و ۷۵۳ کیلو وات ساعت بوده و اکنون به هزار و ۶۴۱میلیون کیلو وات ساعت رسیده است.

فرماندار بویراحمد از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۴طرح عمرانی ،فرهنگی و بهداشتی در این شهرستان در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایرنا، شهرام مهدوی مطلق افزود: از این تعداد طرح ، ۱۲۶ طرح عمرانی در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی بیش از ۳۰ طرح عمرانی هم آغاز می‌شود. وی گفت: در مجموع برای اجرای این طرح ها ، ۹۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و با افتتاح آنها برای ۲۵۰ نفر در شهرستان بویراحمد به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha