جزئیات سفر هیات جهاد اسلامی به قاهره از زبان خالد البطش

تهران-ایرنا- یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین جزئیات و محورهای سفر اخیر هیات این جنبش به مصر را تشریح کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا هیاتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش سفری به مصر داشت و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرد.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره محورها و نتایج دیدار این هیات با مقامات مصری گفت که دیدارهای هیات جهاد اسلامی با مسئولان مصری در فضای برادرانه و مثبت برگزار شد.

وی گفت که رایزنی ها بر دو محور اساسی چگونگی مقابله با کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و تقویت جبهه داخلی فلسطین و بازیابی وحدت ملی بین فلسطینی ها برای مقابله با اشغالگران متمرکز بود.

البطش تاکید کرد که در این سفر درخصوص تقویت مقاومت فلسطینی ها در نوار غزه در سایه تحریم ‌و محاصره نیز تبادل نظر شد.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد که مسئولان مصری به دنبال از سرگیری آشتی و مصالحه فلسطینی ها برای مقابله با چالش های کابینه راست گرای صهیونیستی به ریاست نتانیاهو، اسموتریچ و بن گویر است.

وی در مورد تشدید تنش ها در کرانه باختری که آخرین آن ها اقدام نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن پنج شهروند فلسطینی در منطقه اریحا در کرانه باختری بود، تاکید کرد که جنایت عمدی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مبارزان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در اردوگاه «عقب جبر» در منطقه اریحا و همچنین بازداشت شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، پیام منفی به مصر بود زیرا این کشور میزبان هیات هایی از جنبش جهاد اسلامی و حماس است.

البطش افزود که این اقدام رژیم صهیونیستی هیچ تاثیری بر نقش مهم مصر در حمایت از حقوق ملت فلسطین نمی گذارد.

اخیرا هیاتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش به مصر رفت و با مقامات این کشور از جمله عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات این کشور دیدار و رایزنی کرد.

این درحالی است که قرار است هیاتی از جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز چهارشنبه برای دیدار با مقامات مصری و بحث درباره پرونده تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بررسی سازوکارهای تقویت فعالیت ملی فلسطین ها رهسپار قاهره شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha