۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85023757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: زنان ایلام از پیشینه تاریخی خود حراست می‌کنند

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مقاومت کنونی زنان ایلامی ریشه در مقاومت دیروز آنها زمان جنگ تحمیلی دارد که صبورانه و جسورانه همزمان با مدیریت خانواده در شرایط سخت آوارگی و کمبود امکانات و اعزام مردان خود به جبهه و حتی شهادت یا مجروحیت آنها را تاب آوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در اولین کنگره زنان تاثیرگذار ایلام اظهار داشت: بانوان مقاوم ایلام امروز هم با وجود مشکلات مختلف و هجمه های تبلیغاتی دشمنان اما نسبت به مذهب و اعتقادات خود به عنوان یک میراث ارزشمند مفتخرند و از آن حراست می کنند.

وی افزود: زنان ایلامی در عرصه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی، کارآفرینی و سایر حوزه ها در سطح استانی و ملی و حتی بین المللی درخشیده اند که این امر نشان از پتاسیل غنی سرمایه های انسانی استان ایلام دارد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: زنان صبور ایلامی با افتخار به شهادت مردان و فرزندان خود، با مدیریت زندگی در شرایط سخت به همگان درس مقاومت و ایثار دادند.

حسنی یادآور شد: زن ایرانی از همان گذشته تاکنون برای تامین معیشت و کانون خانواده همپای مردان تلاش کرده و جایگاهی ویژه در اجتماع داشته اند.

وی اضافه کرد: ‌تمام تلاش دشمن برای تغییر اصالت و هویت زن ایرانی است، درحالیکه این اصالت ریشه در ایرانیت و دیانت زنان این سرزمین دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: زنان مقاوم و وفادار ایران زمین در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن سنگ تمام گذاشتند و رشادت این زنان در صفحات تاریخ برای همگان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور نویسنده کشوری، مدیران و مسوولان دستگاه های مختلف برگزار شد، تتدیس کنگره به سه نفر از بانوان نخبه در حوزه های علمی، فرهنگی و کارافرینی تقدیم و از ۶۰ زن فعال در بخش های مختلف تجلیل شد.

اجرای نمایش، مداحی، دکلمه، متن ادبی، پخش کلیپ از جمله برنامه های این کنگره بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha