بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های کرمانشاه تحصیل می‌کنند

کرماشناه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۶۰۰ نفر از این دانشجوها در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند که ظرفیت ویژه‌ای برای شبکه‌سازی فرهنگی و آموزشی هستند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «محمدطیب صحرایی» در دیدار مدیران و مسوولان آموزش و پرورش استان افزود: ارتقای روابط آموزشی کرمانشاه و عراق، امنیت و آرامش منطقه را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به حضور گسترده دانشجویان عراقی در استان گفت: ارتقای روابط آموزشی کرمانشاه و عراق، امنیت و آرامش منطقه را تقویت می کند که لازم است از این ظرفیت بخوبی و در سطوح مختلف استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال استفاده از ظرفیت های کشور برای توسعه استان هستم و این امکان وجود دارد که فعالان فرهنگی کرمانشاهی به منظور تعمیق روابط بین ۲ کشور ایران و عراق و امنیت بیشتر مرزها به توسعه مراکز آموزشی در استان و همچنین در کشور عراق توجه و ورود کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان های همجوار مرز با کشور عراق سالیان متمادی با یکدیگر زندگی کرده اند و دارای اشتراکات فراوانی هستند، بیان داشت: با روند توسعه مراکز آموزشی و مدرسه سازی می توان از ظرفیت اتباع عراقی استفاده بهتر و بیشتری کرد.

صحرایی تصریح کرد: هر چقدر دانش آموزان و دانشجویان عراقی در استان مشغول تحصیل شوند در توسعه پایدار و گسترش امنیت منطقه هم تاثیرگذار خواهند بود.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی با کشور عراق است و به دلیل اشتراکات فرهنگی، دینی و مذهبی نیز از گذشته تاکنون با مردم عراق ارتباطات داشته و دارد و در راستای این اشتراکات، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه نیز در قالب تفاهم نامه های مشترکی سطح روابط خود با دانشگاه های کشور عراق را در سال های اخیر توسعه داده اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یکصد هزار دانشجو در بخش‌های دولتی و غیردولتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha