مرزهای اقتصادی کرمانشاه ظرفیت مناسبی برای بهبود رفاه و معیشت مردم است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه مرزهای اقتصادی استان را یک ظرفیت بسیار مناسب برای بهبود رفاه و معیشت مردم دانست و گفت: در تلاشیم با همکاری مجموعه‌های مختلف امکان تقویت صادرات و تردد مسافری میان کرمانشاه و اقلیم کردستان را فراهم کنیم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «محمدطیب صحرایی» در دیدار آیت الله «امان نریمانی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در استانداری با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید به یک کارگاه بزرگ در ابعاد مختلف تبدیل شود، افزود: تلاش‌های گسترده ای از سوی مدیریت ارشد استان با بهره گیری از توان مجموعه های مختلف برای ایجاد یک رونق و تحول در حوزه مسکن، نفت، راه آهن، گردشگری، مرزهای مبادلاتی و صنعت در جریان است که امیدوارم هرچه زودتر از ثمرات و برکات آن بهره مند شویم.

وی عنوان کرد: ۱۲ سال است که رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را مرتبط با حوزه اقتصادی انتخاب می کنند که نشان از اهمیت این حوزه در نظام اسلامی دارد و بر این اساس، مدیریت ارشد هم تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت های اشتغال برای مردم را به عنوان یک تکلیف با جدیت دنبال می کند.

استاندار کرمانشاه افزود: روز سه شنبه در تهران یک نشست مشترک با حضور ۲ تن از اعضای هیئت رییسه مجلس، وزیر نفت، رییس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و رییس صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد گشایش های اقتصادی در حوزه های مختلف استان برگزار شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه پروژه بزرگ پتروپالایش آناهیتا که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است، سال هاست همچنان روی زمین مانده است که با تمام توان تلاش می کنیم با کمک قرارگاه خاتم، صندوق توسعه ملی و وزارت نفت این پروژه عظیم هرچه سریعتر وارد مرحله اجرایی شود.

مرزهای اقتصادی کرمانشاه ظرفیت مناسبی برای بهبود رفاه و معیشت مردم است

صحرایی خاطرنشان کرد: پیشرفت بدون معنویت برای جامعه ارزشی ندارد و باید تلاش کنیم این پیشرفت با ارتقای معنویت، اخلاق و تربیت اسلامی همراه باشد.

وی در ادامه علما و روحانیون را یکی از ظرفیت‌های عظیم برای پیشرفت تعالی کرمانشاه دانست و گفت: در کرمانشاه به تقویت روحیه جهادی، ارتقای فرهنگ و انگیزه کار و تلاش و کرامت و عزت نفس بیشتر، نیازمند هستیم که علما و فضلای گرانقدر می توانند در این زمینه به کرمانشاه بسیار کمک کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: تلاش می‌کنیم در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن و ایام پس از آن، بستری را فراهم کنیم تا از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، علما و روحانیون و صاحبان فضل در داخل و خارج از استان برای کمک به پیشرفت کرمانشاه و ایجاد یک فضای علمی، معنوی و قرآنی بهره مند شویم.

وی در ادامه از طرح ایجاد یک مجموعه استادسرا در استان استقبال کرد و گفت: در بسیاری از استان ها این مجموعه ها دایر شده و یک زیرساخت بسیار مناسب برای فراهم کردن امکان حضور مستمر علما و روحانیون خارج استان در کرمانشاه است.

آیت الله نریمانی نیز در این نشست عنوان کرد: حضور یک استاندار جوان، تلاشگر، آشنا به علوم دینی و اهل فضل و دانش یک فرصت بسیار بزرگ پیشرفت همه جانبه استان است. استانداری دلسوز که در کنار تلاش های روزانه برای حل مشکلات منطقه، تا دیروقت به بازدید از وضعیت محلات حاشیه نشین و فقیرنشین و تدبیر برای کاهش مشکلات این مناطق می پردازد.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ترقی هر جامعه ای در گرو توجه به دانش اسلامی است و در استان کرمانشاه نیز امیدواریم با حضور یک استاندار آشنا با این حوزه، بسترهای لازم برای حضور پررنگ و نقش آفرینی علمای بزرگ و اهل دانش در استان فراهم شود تا مردم از برکات حضور آن ها بهره مند شوند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha