استاندار اردبیل: باید نرخ یکسانی برای انرژی مصرفی صنایع اعمال شود

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم حمایت از صنایع گفت: تامین زیرساخت‌های خدماتی چون گاز و برق و خروج از دو نرخی بودن این خدمات برای صنایع باید مورد توجه قرار گرفته و نرخ یکسانی برای صنایع اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: در استان اردبیل در سال‌های گذشته از ارزهای ارزان قیمت برای توسعه صنعت استفاده نشده و صنایعی که ایجاد شده نتیجه تلاش کارآفرینان استان بوده است.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل مانند سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری کلان دولتی انجام نگرفته است، گفت: با این وجود و با تلاش صنعتگران، در حوزه مختلف تولیدی جزو استان‌های مطرح کشور هستیم.

استاندار اردبیل به توسعه صنایع سلولزی،نساجی و خودروسازی در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مجموعه حدید مبتکران از جمله واحدهای موفق در حوزه خودروسازی است که در زمینه کامیون، لودر و لیفتراک فعال است و هم اکنون تولیدات آن در مرحله شماره گذاری است.

عاملی بیان کرد: علاوه بر این استان در حوزه تولید لاستیک از جمله استان های مطرح کشور و در خصوص صنایع برق و الکترونیک جزو استان‌های برتر است.

وی از ورود استان به جرگه دارندگان صنایع مس خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این و با توجه به آغاز اجرای واحدهای تولید میلگرد و شمش، در راستای تکمیل زنجیره نیز اقداماتی انجام گرفته که با این اقدامات شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه صنایع فلزی استان خواهیم بود.

استاندار اردبیل در ادامه توجه به حمایت از بخش صنعت و در نظر گرفتن بسته حمایتی در هر شرایطی به این حوزه، خواستار توجه ویژه به بخش تولید با توجه به شرایط تورمی شد.

عاملی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از صنایع، تامین زیرساخت‌های خدماتی چون گاز و برق و خروج از دو نرخی بودن این خدمات برای صنایع باید مورد توجه قرار گرفته و نرخ یکسانی برای صنایع در نظر گرفته شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار اردبیل از صنعتگران گفت: در وضعیت کنونی باید به هر شکل ممکن این حوزه را پشتیبانی کرده و اجازه ندهیم بیش از این موانع و مشکلات دلسردی برای سرمایه‌گذاران به وجود آورد.

محمد مهدی برادران افزود: تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی بسیار مهم بوده و تمام تلاش ما بر این است با تمرکز در این حوزه بتوانیم مشکلات و موانع گذشته برطرف و حمایت همه‌جانبه را از فعالان این عرصه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در اغلب استان‌ها صنعتگران با محوریت بخش خصوصی و کارآفرینان علاقه‌مند در مسیر رشد و جهش صنعتی قرار گرفتند و استان اردبیل نیز در ۲ دهه اخیر با تلاش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در حوزه صنعتی رشد قابل قبولی داشته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با طراحی زنجیره تأمین مالی برای تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، سعی بر این است تا پشتیبانی‌های لازم از تولیدکنندگان در تأمین تسهیلات مورد نیاز انجام شده و در کنار آن از طریق سامانه جامع تأمین انرژی، دغدغه‌ها و نارسایی‌های گذشته نیز رفع شود.

در این جلسه همچنین تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی مشکلات حوزه‌های مربوطه را بیان کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha