۴۳ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در مناطق محروم استان اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۴۳ مرکز مثبت زندگی در مناطق محروم شهرستان‌های تابعه تاسیس شده است و ۲۲ عنوان خدمت در آنها به جامعه هدف ارائه می‌شود.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا حامد رضایی در آئین تجلیل از مددکاران نمونه در اداره کل بهزیستی اردبیل اظهار کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۱۲۷ پرونده مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است و این مراکز، با اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران برای بهبود کیفیت زندگی جامعه هدف فعالیت می‌کنند.

وی تعداد مددکاران شاغل در مراکز مثبت زندگی استان را ۱۱۲ نفر عنوان کرد و گفت: هر مددکار ۱۵۰ پرونده دارد و در هر ۶ ماه علاوه بر بازدیدهای مستمر از محل زندگی، مشاوره، برنامه ریزی، هدفگذاری، مداخله و ارایه راهکارهای پیشنهادی به جامعه هدف، برای رفع مشکلات افراد آسیب دیده و در معرض آسیب تلاش می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: مددکاران از آغاز تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان، ۵۰ هزار و ۲۹ بار از منازل افراد تحت پوشش بازدید کرده اند و حرفه مددکاری در سازمان بهزیستی نقش کلیدی و محوری دارد و مددکاران در خط مقدم ارایه خدمات به جامعه هدف هستند.

رضایی یکی از مزایای مراکز مثبت زندگی را محله محور بودن و استقرار در محل سکونت مددجویان دانست و بر آگاهی هرچه بیشتر مددکاران از خدمات درون و برون سازمانی تاکید کرد.

در پایان این آئین از عوامل یک مرکز مثبت زندگی و چهار نفر از مددکاران موفق با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و ۶۷ هزار و ۷۲۴ نفر مددجو در این استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha