خیابان‌های کرمانشاه یخ زد، شهرداری همچنان چشم انتظار تابش آفتاب است

کرمانشاه - ایرنا - معابر و خیابان‌های یخ‌زده شهر کرمانشاه به دنبال بارش برف شب گذشته مشکلات زیادی را برای تردد مردم بوجود آورد اما به نظر می‌آید شهرداری چشم انتظار تابش آفتاب برای آب شدن یخ‌هاست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بارش برف این نعمت الهی که در سال های اخیر دیدنش در شهر کرمانشاه برای مردم به یک آرزو تبدیل شده است شب گذشته این شهر را سفید پوش کرد و امروز که مردم از خانه هایشان خارج شدند شهر را سفیدپوش و معابر و خیابان هایش را یخ زده دیدند.

با وجودی‌که امروز پنجشنبه مدارس شهر کرمانشاه تعطیل است اما بسیاری از مردم برای انجام کارهای روزمره یا رفتن به محل کار خود به خیابان ها آمدند و باز هم داستان فلج شدن شهر پس از یک بارش باران یا برف تکرار شد.

تکرار داستانی که موجب سرگردانی مردم به دلیل نبود وسایط نقلیه عمومی و سواستفاده برخی از رانندگان تاکسی ها و خودروهای مسافرکش از شرایط موجود که با دریافت کرایه های چندین برابری همراه بود.

خیابان‌های کرمانشاه یخ زد، شهرداری همچنان چشم انتظار تابش آفتاب است

به دلیل وجود برف و سرما صبح امروز اغلب معابر و خیابان های سطح شهر کرمانشاه لغزنده بود که متاسفانه در برف روبی و نمک پاشی بهنگام، کمی ضعیف عمل شد و با وجودیکه در برخی خیابان ها نمک پاشیده شده بود اما بیشتر مسیرهای تردد همچنان یخ زده باقی مانده است و تردد خودروها با سرعت نسبتا کمی و به سختی صورت می گیرد.

در برخی از بزرگراه ها به ویژه بزرگراه شهید کشوری ، کمربندی غربی و بلوار شهید بهشتی به دلیل یخ زدگی و لغزندگی خیابان ها تردد با کندی بسیار صورت می گرفت و لغزندگی سطح خیابان ها موجب بروز چندین فقره تصادف نیز شده بود.

خیابان‌های کرمانشاه یخ زد، شهرداری همچنان چشم انتظار تابش آفتاب است

نمک پاشی به موقع سطح معابر و خیابانها جهت آمد و شد بی خطر شهروندان و تردد خودروها در روزهای برفی و یخی از سوی عوامل ذیربط شهرداری یکی از وظایف معمولی و در عین حال لازم و ضروری شهرداری هر شهر است که در هنگام بروز این چنین شرایطی بلافاصله باید انجام گیرد.

این اقدامات نباید به ساعات اولیه صبح موکول شود بلکه از نخستین ساعات بامداد و پیش از آغاز سفرهای روزمره مردم انجام گیرد.

دیدن صحنه تصادف صبح امروز در جای جای شهر و از جمله در معابر دارای شیب، مشاهده شد که ممکن است حتی برای برخی از خوانندگان این گزارش نیز پیش آمده باشد.

خیابان‌های کرمانشاه یخ زد، شهرداری همچنان چشم انتظار تابش آفتاب است

تعدادی از شهروندان کرمانشاهی صبح امروز در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه از وضعیت خیابان ها و معابر این شهر گله مند بودند.

به گفته آنها با وجودیکه در برخی معابر و خیابانها نمک پاشیده شده بود اما این کار به اندازه کافی صورت نگرفته و همچنان بیشتر مسیرهای ماشین رو و پیاده روها یخ زده است و به نظر می آید شهرداری کرمانشاه دست روی دست گذاشته و منتظر نشسته تا آفتاب بتابد و این یخ ها آب شود.

مدیران شهری هر چند از اقدامات خود برای تسهیل در تردد شهروندان می‌گویند اما سوال این است که خدمت‌رسانی‌ها در این شرایط تا چه اندازه کافی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha