۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85024773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ طرح دانش بنیان و فناورانه در زنجان افتتاح شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۳
کد خبر: 85024773
۲۵ طرح دانش بنیان و فناورانه در زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا- همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر ۲۵ پروژه دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان با اعتبار یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح ها با بیان اینکه طی سه سال اخیر حرکت و توسعه قابل توجهی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان محقق شده است، گفت: از جمله این پیشرفت ها توسعه پهنای باند استان از ۱۰۰ گیگابیت به ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه است.

حامد سرایی اظهار داشت: در این مدت، ۲۵۵ روستای استان زیر پوشش شبکه اینترنت قرار گرفت.

وی به اخذ موافقت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان و توسعه زیرساخت ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این راستا تلاش برای ایجاد زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان را با همکاری مراکز دانشگاهی در دستور کار داریم.

سرایی همچنین از راه اندازی اولین سایت نسل پنج اینترنت تلفن همراه در استان زنجان خبر داد و افزود: در مجموع با سرمایه گذاری های مستقیم مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز سرمایه گذاری های شرکت های وابسته، ۱۲۹ میلیارد تومان برای اجرای طرح های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هزینه شده که دهه فجر امسال به بهره برداری رسیدند.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این مراسم به راه اندازی مراکز نوآوری در شهرستان های ابهر، طارم و سلطانیه اشاره کرد و گفت: مرکز نوآوری خرمدره تبدیل به مرکز رشد شده است.

علی آذرپیوند افزود: برای راه اندازی این مراکز ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به ضرورت توجه به پارک علم و فناوری و مراکز نوآوری تاکید کرد و افزود: بودجه استانی پارک علم و فناوری سه میلیارد تومان است که با تخصیص آن امیدواریم بخشی از مشکلات حل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha